Gazdaság

Akciókkal a még több vásárlóért

A kedvezménynél az egységárat is át kell írni

Folyamatos akciókkal csábítják a boltokba a vásárlókat a kereskedők, azonban a leárazások megtévesz­tőek is lehetnek, internetes vásárlás esetén pedig akciós árura is vonatkozik a tizennégy napos elállási jog.

Kisker
Ha a pénztárgép nem az akciós árat mutatja, a vevőnek visszajár a különbözet (Fotó: Hegedüs Róbert)

Óvatosan kell belemenni a nagy akciókba, a leértékelés az árengedményről szól, ezért a legfontosabb, hogy a vásárló megtudja, mennyit is nyer vele – írja a Blokkk.com. A jogszabályok előírják, hogy a szolgáltató köteles azt az árat feltüntetni, amit végül a pénztárban ki kell fizetni, azonban egy akciónál ez így kevés lenne, ezért a gyakorlatban a legtöbb helyen feltüntetik a régi árat is, áthúzva, valamint a leárazás százalékos mértékét is. Így a vevő utánaszámolhat, pontos-e az akciós számvetés.

Ugyanannak a portékának – akciótól függetlenül is – ugyanabban a pillanatban nem lehet többféle ára. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a reklámban, reklámújságban, bolti reklámfeliraton, a polcon az árcímkén, a kifüggesztett árjegyzéken, vagy magán a terméken ugyanannak a végső eladási árnak kell lennie. Fontos, bármilyen eltérés esetén a vásárló csak a legkisebb árat köteles kifizetni. Többször előfordult már, hogy az akciós áru a polcon még olcsó volt, de a pénztárnál már nem annyira, vagy egyáltalán nem. Az eladó arra hivatkozik, hogy az informatikai rendszere még nem lett átállítva. Ilyenkor a vásárlónak vissza kell kapnia az árkülönbözetet. Az akcióban is létezik egységár, leértékeléskor ezt is át kell írni. Egységára annak van, amiből például több darab van egy megbonthatatlan csomagolásban, vagy ki kell mérni, vagy különböző súlyú, vagy űrtartalmú kiszerelésben árulják. Fontos tudni, hogy mindez a webáruházakra is vonatkozik, valamint azt is, hogy a tizennégy napos kötelező elállási jog az akciós árura is vonatkozik.