Gazdaság
A viharkár rendezését háromszázmillió forinttal támogatják
A szocialisták bűnös mulasztásai metróügyekben
Az ellenzéki politikus utalt arra a sajtóban zajló vitára is, amely szerint nem tudható egyértelműen, hogy a kormány vagy a főváros döntött-e végül a régi kocsik rendbehozatala mellett.
Tarlós István kijelentette, a 2010 előtti városvezetés „egyetlen mondat erejéig sem foglalkozott a 3-as metró kérdésével”, csupán a négyes metró építését erőltette. Hozzáfűzte, a rendelkezésre álló források új szerelvények vételét nem fedeznék, valamit viszont „tenni kell”, ami a főváros mozgásterébe belefér. „A felújítás is jobb annál, mintha semmi nem történne” – zárta le a vitát. Gy. Németh Erzsébet előterjesztését – amely vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi a járműpark korszerűsítését illetően – a testület végül levette napirendjéről.
A képviselők az ülésen döntöttek arról is, hogy Budapest csatlakozni kíván a Global Design Cities Organization (GDCO) várostervezési és -fejlesztési világszervezethez, amelynek célja a városi polgárok életminőségének javítása, élhetőbb környezet megteremtése, valamint a városok közötti együttműködés és szolidaritás erősítése. Ezenkívül megszavazták azt az előterjesztést, amely szerint a főváros ötmillió forinttal támogatja a beregszászi Európa Kultúra Napja című rendezvényt, amelyet szeptember 25-27. között tartanak.
Az alig több mint kétórás ülés végén a képviselők kétszázkilencvenhárom-millió forintos támogatást ítéltek meg a július 8-i fővárosi viharkárok rendezésére.