Gazdaság
A német kormány előtt nem volt ismeretlen a járműcégek csalása
A Volkswagen vezetője nem várta meg menesztését
A Die Welt német lap szerint a közlekedési minisztérium illetékese júliusban egy írásbeli kérdésre adott válaszban elismerte a parlamentben, hogy a tárca előtt ismert: létezik a szakmában ciklusfelismerőnek nevezett technológia, amelynek segítségével csökkenthető a kocsik károsanyag-kibocsátása a környezetvédelmi teszteken, és az autógyártók élnek is ezzel a lehetőséggel. A kormány azt is tudja, hogy eddig nem sikerült megoldást találni a manipuláció felismerésére és arra, hogy a gyártók ne csaljanak. Szakmai vélemény szerint ez az Európai Bizottság előtt is ismert volt, mégsem léptek fel ellene. Mint ismert, az Egyesült Államok környezetvédelmi hatósága azzal vádolta meg a legnagyobb európai autógyártót, a VW, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW vezetése elismerte a csalást. Tegnap lemondott Martin Winterkorn, a Volkswagen vezérigazgatója, aki nem várta meg, hogy a német autóipari konszern szűk legfelső vezetése döntsön a sorsáról. A VW igazgatótanácsának elnökségéből, a konszern legfelsőbb vezetőiből és a nagyrészvényesek képviselőiből álló öt tagú grémiuma tegnap folyamatosan ülésezett. Péntekre ugyanis ajánlást kell az igazgatótanács ülése elé terjeszteniük.
Gian Luca Galletti olasz környezetvédelmi miniszter közölte: ha kiderül, hogy a botrány az Olaszországban értékesített VW járműveket is érinti, leállítják ezek árusítását. A távirati iroda tájékoztatása szerint kijelentette, hogy a VW-botránynak súlyos következményei lehetnek az európai foglalkoztatottság és gazdaság terén is.