Gazdaság
A menekültáradat jelentősen megemelte a MÁV költségeit
A különvonatokon volt dolguk a takarítóknak
Mintegy félmilliárd forintjába kerülhetett a MÁV-nak a menekültek szállítása, bár a pontos adatok még nem ismertek. Mint azt a MÁV sajtóosztálya lapunk érdeklődésére közölte, a költségeket folyamatosan gyűjti a vasúttársaság, pontos kimutatást még nem lehet készíteni. Ismert: a vasúttársaság jelentős részt vállalt a menekültek szállításában, leginkább a magyar–szerb és a magyar–horvát határnál a szeptember 15. és október 17. közötti időszakban. Ekkor a határ mellett levő Magyarbólyból és Gyékényesről naponta négy-öt mentesítő vonat közlekedett a menekültek számától függetlenül szerelvényenként 10-16 kocsival. Ezeken a vonatokon nem kellett menetjegyet váltaniuk a menekülteknek, a számlát a vasúttársaság állta. Ezzel együtt a belföldi jegyárbevételekben és a nemzetközi értékesítésben, valamint az utasszámban is érzékelhető csökkenés az előző évhez képest, leginkább a Szeged–Budapest–Hegyeshalom vonalon. Az utasok ugyanis a menekültáradat és az ebből adódó higiénés körülmények miatt kevesebb jegyet váltottak.
A mentesítő vonatok összeállításához az új motorvonatok és az osztrákoktól használtan vásárolt kocsik beszerzése és üzembeállítása révén a közszolgáltatásból kivont járműveket is felhasználták, éppen emiatt a különvonatok maximum nyolcvan kilométer/órás sebességgel közlekedhettek. Bár a kezdeti szakaszban végig dízelvontatással oldotta meg a MÁV a szerelvények menetét, később ahol lehetett, villamos mozdonyt állítottak a vonatok elé, hogy könnyebb legyen a fűtésük. A mentesítő szerelvényeket minden vonatfordulóban Nagykanizsán takarították. A hátrahagyott rengeteg szemét, kosz miatt a takarítás nehezebb, hosszadalmasabb volt – tudatta a MÁV. A Hegyeshalomból üresen visszainduló kocsikon gyakran már menet közben elkezdte gyűjteni az elszórt óriási mennyiségű szemetet (ételt, italt, ruházatot és egyéb hulladékot) a személyzet azért, hogy Nagykanizsán már a takarításra és a mosdók környezetvédelmi előírásoknak megfelelő tisztítására koncentrálhassanak.
A horvát határ lezárása miatt ebben a hónapban várhatóan 5500-an vásárolnak kevesebb jegyet a nemzetközi járatokon. Az eredetileg Horvátországba közlekedő nemzetközi vonatok csak Gyékényesig közlekednek. Vasúton Horvátország felé csak Ausztrián keresztül lehet eljutni.
A mentesítő vonatok összeállításához az új motorvonatok és az osztrákoktól használtan vásárolt kocsik beszerzése és üzembeállítása révén a közszolgáltatásból kivont járműveket is felhasználták, éppen emiatt a különvonatok maximum nyolcvan kilométer/órás sebességgel közlekedhettek. Bár a kezdeti szakaszban végig dízelvontatással oldotta meg a MÁV a szerelvények menetét, később ahol lehetett, villamos mozdonyt állítottak a vonatok elé, hogy könnyebb legyen a fűtésük. A mentesítő szerelvényeket minden vonatfordulóban Nagykanizsán takarították. A hátrahagyott rengeteg szemét, kosz miatt a takarítás nehezebb, hosszadalmasabb volt – tudatta a MÁV. A Hegyeshalomból üresen visszainduló kocsikon gyakran már menet közben elkezdte gyűjteni az elszórt óriási mennyiségű szemetet (ételt, italt, ruházatot és egyéb hulladékot) a személyzet azért, hogy Nagykanizsán már a takarításra és a mosdók környezetvédelmi előírásoknak megfelelő tisztítására koncentrálhassanak.
A horvát határ lezárása miatt ebben a hónapban várhatóan 5500-an vásárolnak kevesebb jegyet a nemzetközi járatokon. Az eredetileg Horvátországba közlekedő nemzetközi vonatok csak Gyékényesig közlekednek. Vasúton Horvátország felé csak Ausztrián keresztül lehet eljutni.