Gazdaság
A kolbász és a sajt a kerti partik slágere
Indul a grillszezon
A Nielsen felmérése szerint a grilltermékek piaca május és augusztus között szárnyal. Mind a grillsajtok, mind pedig a grillkolbász forgalmában kétszámjegyű volt a növekedés Magyarországon 2017 február és 2018 január között az előző év azonos időszakához képest. A grilltermékek között a kolbász vezeti a slágerlistát: értékben tíz, mennyiségben pedig nyolc százalékkal többet adtak el a boltokban. A keresletbővülés eredményeképp a piac forgalma alulról súrolja a hárommilliárd forintot, mennyiségben 1600 tonnát tesz ki. Az értékesítések több mint kilenctizede a négyszáz négyzetméteresnél nagyobb üzletekben realizálódik. Grillsajtból egymilliárd forint értékben négyszáz tonna fogyott, ami negyven százalékkal haladja meg a bázist.