Gazdaság
A dízelautók kereslete nem csökkent
„Sem az Egyesült Államokban, sem Európában nem észleltük, hogy ügyfeleink átálltak volna a dízelautókról a benzinesekre, vagy csökkent volna a dízel járművek kereslete” – tájékoztatta Wolfgang Schäfer, a Continental pénzügyi igazgatója tegnap a német dpa hírügynökséget. Rövid távú hatás nem volt megfigyelhető – szögezte le, megjegyezve ugyanakkor, hogy a középtávú hatásokra vonatkozóan még korai lenne következtetéseket levonni.
A tesztpadokon manipulált nitrogén-oxid-kibocsátási értékek miatt a Volkswagennek világszerte 11 millió, Európában 8,5 millió, Németországban 2,4 millió autót kell visszahívnia szoftveres és/vagy műszaki átalakításra. Mivel a dízelmotorok bonyolultabbak a benzinmotoroknál, ezért több bevételt és jövedelmet is termelnek – mutatott rá Wolfgang Schäfer a távirati iroda beszámolója szerint. Miután azonban a benzinmotoroknál a méretcsökkentési irányzat keretében turbófeltöltők és más technikai újítások alkalmazásával egyre kisebb lökettérfogatú motorokból hozzák ki a gyártók ugyanazt vagy a korábbinál nagyobb teljesítményt, a dízelmotorok részarányának esetleges csökkenése nem érinti feltétlenül hátrányosan az autóipari beszállítókat – fejtette ki.
A tesztpadokon manipulált nitrogén-oxid-kibocsátási értékek miatt a Volkswagennek világszerte 11 millió, Európában 8,5 millió, Németországban 2,4 millió autót kell visszahívnia szoftveres és/vagy műszaki átalakításra. Mivel a dízelmotorok bonyolultabbak a benzinmotoroknál, ezért több bevételt és jövedelmet is termelnek – mutatott rá Wolfgang Schäfer a távirati iroda beszámolója szerint. Miután azonban a benzinmotoroknál a méretcsökkentési irányzat keretében turbófeltöltők és más technikai újítások alkalmazásával egyre kisebb lökettérfogatú motorokból hozzák ki a gyártók ugyanazt vagy a korábbinál nagyobb teljesítményt, a dízelmotorok részarányának esetleges csökkenése nem érinti feltétlenül hátrányosan az autóipari beszállítókat – fejtette ki.