Gazdaság
A csőtörés az egyik leggyakoribb kár
Az egyszerű bejelentési lehetőségeket keresik az ügyfelek
Csaknem nyolcvanezer lakossági kárbejelentés érkezett az év első felében a Generali Biztosítóhoz, de a nyári hónapokban jelentős mértékű növekedésre számít a társaság. Ebben az időszakban a vezetékes vízkárról (negyvenegy százalék), a vihar (tizenöt százalék) és az üvegtörés (tíz százalék) kárairól érkezett a legtöbb lakossági bejelentés a Generali Biztosítóhoz.
Az eddigi tapasztalatokból kiindulva, nyáron jellemzően az időjárással összefüggő károk ugrásszerű növekedésére kell számítani. A Magyar Biztosítók Szövetsége adatai alapján a biztosítókhoz 2010 és 2016 között majdnem egymillió kárbejelentés érkezett ebben az időszakban, míg a Generali az idén csak június első felében több mint hatezer lakossági vagyont érintő, vállalati és mezőgazdasági káresetet regisztrált, mintegy egymilliárd forint értékben. Ezek jelentős részét, több mint nyolcvan százalékát a villámlás, a vihar és a jégverés okozta károkról szóló bejelentések tették ki, s gyakoriak a felhőszakadásból fakadó kárigények és a tetőbeázás is. Ebben az időszakban különösen nagy az igény a gyors, kényelmes, egyszerű és ügyfélbarát kárbejelentési, kárrendezési folyamatokra.
A Generali adatai szerint a vagyonbiztosítási kárbejelentéseknél továbbra is a tanácsadón vagy alkuszon keresztül történő bejelentés a legnépszerűbb, ez a forma az összes eset majd egyharmadát teszi ki. Ám a lakossági ügyfelek egyre nagyobb mértékben használják az online lehetőségeket, már az összes bejelentés csaknem ötöde ezeken a csatornákon történik, utolérve ezzel a call centeres lehetőséget, amely szintén 18 százalék.
Az eddigi tapasztalatokból kiindulva, nyáron jellemzően az időjárással összefüggő károk ugrásszerű növekedésére kell számítani. A Magyar Biztosítók Szövetsége adatai alapján a biztosítókhoz 2010 és 2016 között majdnem egymillió kárbejelentés érkezett ebben az időszakban, míg a Generali az idén csak június első felében több mint hatezer lakossági vagyont érintő, vállalati és mezőgazdasági káresetet regisztrált, mintegy egymilliárd forint értékben. Ezek jelentős részét, több mint nyolcvan százalékát a villámlás, a vihar és a jégverés okozta károkról szóló bejelentések tették ki, s gyakoriak a felhőszakadásból fakadó kárigények és a tetőbeázás is. Ebben az időszakban különösen nagy az igény a gyors, kényelmes, egyszerű és ügyfélbarát kárbejelentési, kárrendezési folyamatokra.
A Generali adatai szerint a vagyonbiztosítási kárbejelentéseknél továbbra is a tanácsadón vagy alkuszon keresztül történő bejelentés a legnépszerűbb, ez a forma az összes eset majd egyharmadát teszi ki. Ám a lakossági ügyfelek egyre nagyobb mértékben használják az online lehetőségeket, már az összes bejelentés csaknem ötöde ezeken a csatornákon történik, utolérve ezzel a call centeres lehetőséget, amely szintén 18 százalék.