Gazdaság
A Vörösmarty tér volt a legvonzóbb téli turistacélpont a fővárosban
Németországból és az Egyesült Királyságból érkeztek a legtöbben
Az Európa legszebb karácsonyi vásárai közé sorolt Vörösmarty térire több mint ötvennapos fesztiválhangulat évente legalább nyolcszázezer látogatót vonz. Tavaly a huszadik Budapesti Adventi és Karácsonyi Vásárt rendezte meg a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK), ahol a kézműves gasztronómiai és iparművészeti termékek mellett kulturális és családi programok is színesítették a tél legnépszerűbb programját – írta a BFTK lapunkhoz eljuttatott közleményében.
A vásár témakörében kérdezett látogatók egyharmada válaszolta azt, hogy kifejezetten a rendezvény miatt érkezett Budapestre. A két leginkább jelen lévő korosztály – a 18–30, illetőleg a 30–40 évesek – együttes aránya megközelíti a hatvan százalékot, rövid- és középtávon az ő igényeik a meghatározók a termékfejlesztés és programkínálat szempontjából. Fokozatosan csökken ugyanakkor a negyven évtől felfelé tartó életkorban a karácsonyi vásár vonzereje a különböző korosztályok körében. A karácsonyi vásárt felkereső külföldi látogatók a legkülönbözőbb küldőpiacokról érkeznek. Legtöbben Németországból, az Egyesült Királyságból, Szlovákiából, Franciaországból és Olaszországból keresték fel a Vörösmarty téri vásárt. Karácsonyi vásár esetében egy érdekes aspektus, hogy igen jelentős érdeklődést lehetett tapasztalni a muszlim többségű országokból is, elsősorban Törökországból: a megkérdezettek hat százaléka valamilyen muszlim dominanciájú országból érkezett az adventi Budapestre.
A Budapesten megszálló turistákon kívül markáns csoportot képeznek azok, akik nem éjszakáznak Budapesten, ők elsősorban Szlovákiából, Ausztriából vagy Horvátországból érkeztek a vásárra. A BFTK felmérése szerint akik megszálltak a fővárosban, általában három–négy éjszakát maradtak.
A vásár témakörében kérdezett látogatók egyharmada válaszolta azt, hogy kifejezetten a rendezvény miatt érkezett Budapestre. A két leginkább jelen lévő korosztály – a 18–30, illetőleg a 30–40 évesek – együttes aránya megközelíti a hatvan százalékot, rövid- és középtávon az ő igényeik a meghatározók a termékfejlesztés és programkínálat szempontjából. Fokozatosan csökken ugyanakkor a negyven évtől felfelé tartó életkorban a karácsonyi vásár vonzereje a különböző korosztályok körében. A karácsonyi vásárt felkereső külföldi látogatók a legkülönbözőbb küldőpiacokról érkeznek. Legtöbben Németországból, az Egyesült Királyságból, Szlovákiából, Franciaországból és Olaszországból keresték fel a Vörösmarty téri vásárt. Karácsonyi vásár esetében egy érdekes aspektus, hogy igen jelentős érdeklődést lehetett tapasztalni a muszlim többségű országokból is, elsősorban Törökországból: a megkérdezettek hat százaléka valamilyen muszlim dominanciájú országból érkezett az adventi Budapestre.
A Budapesten megszálló turistákon kívül markáns csoportot képeznek azok, akik nem éjszakáznak Budapesten, ők elsősorban Szlovákiából, Ausztriából vagy Horvátországból érkeztek a vásárra. A BFTK felmérése szerint akik megszálltak a fővárosban, általában három–négy éjszakát maradtak.