Gazdaság
Nagy a baj, nem fogy már a szesz sem!

A vállalat csütörtökön közölte, hogy a szeptember végével záródott pénzügyi első negyedévében az eladásból származó bevétele éves összevetésben 14,3 százalékkal, 2,384 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 2,78 milliárd euróról. Az organikus (árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított) bevétel 7,6 százalékkal esett, elemzők ennek alapján szerényebb, 7,1 százalékos csökkenéssel számoltak.
A Pernod Ricard bevétele Észak- és Dél-Amerikában 12 százalékkal (ezen belül az Egyesült Államokban 16 százalékkal) csökkent, Európában 4 százalékkal, Ázsiában és a világ többi részén pedig 7 százalékkal hanyatlott. Kínában 27 százalékkal zuhant az értékesítés, eközben Indiában 3 százalékkal nőtt. Az 1975-ben alapított Pernod Ricard csoport olyan neves szeszes italokat gyárt és forgalmaz, mint az Absolut vodka, a Havana Club rum, a Jameson, a Ballantine's és a Chivas Regal whiskyk, a Martell konyak, a Beefeater gin, a Malibu és Kahlua likőrök, a Mumm és Perrier-Jouet pezsgők, valamint az Olmeca tequila.