Gazdaság
Vasárnaptól kártérítést kaphat, ha késik a járata
Korszakváltás jön, megújul a MÁV szolgáltatása

A késési biztosítás június 1-jétől minden közösségi közlekedést igénybe vevő utas számára elérhető lesz. A rendszer célja, hogy kompenzációt nyújtson a menetidővel kapcsolatos kellemetlenségekért, függetlenül attól, hogy az utas vonattal, busszal, vagy HÉV-vel közlekedett. A jegyár 50%-a automatikusan visszajár minden olyan esetben, amikor a járat legalább 20 percet késik.
Az új rendszer minden utasra vonatkozik: legyen szó digitális vagy papíralapú jegyről, online vagy pénztári vásárlásról. A késés oka sem számít – akár a szolgáltató hibája, akár külső körülmény (pl. baleset vagy határátlépési késés), a visszatérítés akkor is jár.
A legkényelmesebb és leggyorsabb módja a visszatérítés igénybevételének a MÁV+ applikáció használata.
Az online vásárolt jegyek esetében a rendszer automatikusan érzékeli a késést, és a jegy árának felét akár néhány percen belül visszautalja a vásárló bankszámlájára.
Papíralapú jegyek esetében az utasnak az applikációban kell rögzítenie a jegy adatait, például a vonalkód beolvasásával. Ezután ugyanúgy automatikusan történik a visszatérítés.
A bérletes utasok számára is van kedvezmény: ha egy 30 napos bérlet ideje alatt legalább öt alkalommal 20 percet meghaladó késést tapasztalnak, a következő bérlet árából 10 százalék kedvezményt kapnak. Napijegyek esetén már egyetlen késés is elegendő ugyanehhez a kedvezményhez.
A kedvezmény igényléséhez a késéseket az applikációban kell rögzíteni. A rendszer a késések számát automatikusan nyilvántartja, és amikor elérik a kedvezményhez szükséges számot, egy kuponkódot generál, amellyel megvásárolható a kedvezményes bérlet.
A kupon a MÁV+ applikáció Kuponok menüpontjában jelenik meg, és csak azonos típusú bérletre váltható be. A vásárlás során a kuponkód beírásával aktiválható a kedvezmény.
Akik nem használnak digitális megoldásokat, továbbra is fordulhatnak személyesen a pénztárakhoz vagy az ügyfélszolgálathoz. Egyedi esetekben, ha a rendszer nem ismer el egy késést a MÁVDIREKT és az állomási ügyfélszolgálatok segítenek az ügyintézésben.