Gazdaság

Így lépne fel a kormány a vásárlók megtévesztése ellen

Tízből hat terméket „zöldnek”, „ökónak” vagy „környezetbarátnak” adnak el

A kormány célja, hogy hatékonyan fellépjen a termékek hamis zöldreklámozása ellen, ennek egyik eszköze a hiteles jelölések rendszere – közölte Raisz Anikó, az Energiaügyi Minisztérium államtitkára szerdán.

Így lépne fel a kormány a vásárlók megtévesztése ellen
A kormány határozott fellépést ígér a termékek hamis zöldreklámozása ellen (képünk illusztráció)
Fotó: MH-archív/Bodnár Patrícia

Az államtitkár a Facebook-oldalán közzétett videóban kifejtette: a környezetbarát termékek és szolgáltatások egyre népszerűbbek Magyarországon is, így a termékek „zöldként” reklámozása komoly piaci előnyt jelent.

Sajnos azonban vannak olyan gyártók, forgalmazók, amelyek szándékosan megtévesztik a vásárlókat. Az ilyen gyakorlat elleni fellépés hatékony eszköze a hiteles védjegyek, mint a hazai Környezetbarát Védjegy vagy az EU ökocímke jelölés használata – mondta az államtitkár.

A videóban Hortay Olivér energia- és klímapolitikai elemző elmondta: egy kutatás szerint tíz „zöldnek”, „ökónak” vagy „környezetbarátnak” beállított termékből hat esetében az állítás teljesen megalapozatlan, a címke mögött valójában semmilyen fenntarthatósági tartalom sincs. Itt az ideje, hogy a „zöld”-ígéreteket minden vállalat valódi környezetvédelmi tartalommal töltse meg, és ha nem így tesz, vonják felelősségre a megtévesztésért – közölte.

Hortay Olivér emlékeztetett: a kormány által indított fogyasztóvédelmi konzultációban az emberek egyebek között arról is dönthetnek, hogy van-e szükség szigorúbb fellépésre az alaptalan környezetvédelmi ígéretekkel házaló cégekkel szemben.

„Mondja el ön is a véleményét a Fogyved.kormany.hu oldalon, mert közös ügyünk a fogyasztóvédelem!” – fogalmazott.

Kapcsolódó írásaink