Gazdaság

Trump vámtarifáit marketingcélokra használják

Az amerikai kiskereskedők arra buzdítják vásárlóikat, hogy vásárolják meg termékeiket az áremelés előtt

Az amerikai kiskereskedők arra buzdítják vásárlóikat, hogy vásárolják meg termékeiket az áremelés előtt, amelyet Donald Trump elnök importvámok bevezetésével okozott.

Trump vámtarifáit marketingcélokra használják
Képünk illusztráció
Fotó: NorthFoto

Az eladók a kereskedelmi háborút kezdték felhasználni, arra ösztönözve a vásárlókat, hogy vásárolják meg termékeiket, mielőtt Trump politikája áremelkedéshez vagy hiányhoz vezet. Így például a Bare Necessities fehérneműáruház „tarifa előtti kiárusítást” szervezett.

„A múlt héten még nem tudtuk, hogyan kell leírni a »tarifa« szót, de egy dologban biztosak vagyunk: a harmincszázalékos kedvezmény jó ötlet!” – jegyzik meg a hálózat képviselői.

A CNBC szerint sok kiskereskedő válságban van, mivel nem tudják megtervezni, hogy végül milyenek lesznek a tarifák. Egyesek megpróbálnak készleteket felhalmozni a kínai árukból az áremelés előtt, mások pedig felfüggesztették vagy törölték a megrendeléseket. A szakértők arra számítanak, hogy a fogyasztói kiadások csökkenni fognak, amely problémákat okozhat a nagy- és kisvállalatoknak, amelyeknek nehéz lesz átvészelniük ezt a „vihart”.

Sonia Lapinski, az AlixPartners tanácsadó cég partnere és igazgatója szerint a kiskereskedők mindent megtesznek, hogy „fenntartsák pénzügyi mutatóikat” a lakosság lehetséges kiadáscsökkentése előtt.

„A kiskereskedőknek mindent meg kell tenniük, hogy a lehető leggyorsabban kielégítsék a keresletet, mert véleményünk szerint a helyzet romlani fog... Körülbelül február–március óta nagyon ideges vásárlókat figyelünk, és a helyzet csak romlik, ahogy a vámtarifákról szóló beszélgetések egyre gyakoribbá válnak” – mondta.

Az elemzők úgy vélik, hogy az amerikai piacról való kizárás mély deflációba taszítja az országot. Shan Quping kereskedelmiminiszter-helyettes szerint Kína hatalmas belföldi piaca segíteni fog az exportőröknek a külső sokkhatásokkal szemben, de az Egyesült Államok piacára szánt, kedvezményes árucikkek beáramlása aláássa a helyi vállalatok jövedelmezőségét, amely viszont nyomást gyakorol a foglalkoztatásra.

Kapcsolódó írásaink