Gazdaság
Trump vámtarifáit marketingcélokra használják
Az amerikai kiskereskedők arra buzdítják vásárlóikat, hogy vásárolják meg termékeiket az áremelés előtt

Az eladók a kereskedelmi háborút kezdték felhasználni, arra ösztönözve a vásárlókat, hogy vásárolják meg termékeiket, mielőtt Trump politikája áremelkedéshez vagy hiányhoz vezet. Így például a Bare Necessities fehérneműáruház „tarifa előtti kiárusítást” szervezett.
„A múlt héten még nem tudtuk, hogyan kell leírni a »tarifa« szót, de egy dologban biztosak vagyunk: a harmincszázalékos kedvezmény jó ötlet!” – jegyzik meg a hálózat képviselői.
A CNBC szerint sok kiskereskedő válságban van, mivel nem tudják megtervezni, hogy végül milyenek lesznek a tarifák. Egyesek megpróbálnak készleteket felhalmozni a kínai árukból az áremelés előtt, mások pedig felfüggesztették vagy törölték a megrendeléseket. A szakértők arra számítanak, hogy a fogyasztói kiadások csökkenni fognak, amely problémákat okozhat a nagy- és kisvállalatoknak, amelyeknek nehéz lesz átvészelniük ezt a „vihart”.
Sonia Lapinski, az AlixPartners tanácsadó cég partnere és igazgatója szerint a kiskereskedők mindent megtesznek, hogy „fenntartsák pénzügyi mutatóikat” a lakosság lehetséges kiadáscsökkentése előtt.
„A kiskereskedőknek mindent meg kell tenniük, hogy a lehető leggyorsabban kielégítsék a keresletet, mert véleményünk szerint a helyzet romlani fog... Körülbelül február–március óta nagyon ideges vásárlókat figyelünk, és a helyzet csak romlik, ahogy a vámtarifákról szóló beszélgetések egyre gyakoribbá válnak” – mondta.
Az elemzők úgy vélik, hogy az amerikai piacról való kizárás mély deflációba taszítja az országot. Shan Quping kereskedelmiminiszter-helyettes szerint Kína hatalmas belföldi piaca segíteni fog az exportőröknek a külső sokkhatásokkal szemben, de az Egyesült Államok piacára szánt, kedvezményes árucikkek beáramlása aláássa a helyi vállalatok jövedelmezőségét, amely viszont nyomást gyakorol a foglalkoztatásra.