Gazdaság
Nagy Márton: Magyarország fontos logisztikai központ
Magyarország kis nyitott ország nagy exportkitettséggel, jelentős kereskedelmi és áruforgalommal. Ennek további növekedése szerinte joggal várható, hiszen egyre több tőke áramlik be külföldről, most éppen Keletről, de remélhetőleg ezután majd Nyugatról, az Amerikai Egyesült Államokból is – jegyezte meg.
„A szállításnak van jövője, a mi feladatunk pedig ennek a támogatása, és hogy megadjuk hozzá az infrastruktúrát, aminek itt van rögtön a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér” – fogalmazott a nemzetgazdasági miniszter, aki az ország kapujának nevezte a kormány által az év közepén visszavásárolt repülőteret, amelynek közelében található az új raktárcsarnok.
A logisztika versenyképességét meg kell őrizni, a magyar vállalatokat meg kell erősíteni a külföldiekkel szemben – jelentette ki a tárcavezető.
Kiemelte, hogy a magyar kormány számára a legfontosabb kihívás a gazdaság helyreállítása, az új gazdaságpolitikai akcióterv végrehajtása. Ennek három eleme a jövedelmek vásárlóerejének növelése, a megfizethető lakhatás biztosítása, valamint egy olyan vállalati program, amelynek célja a kis- és középvállalatok méretének megduplázása. A Demján Sándor Program, amely a vállalatok fejlesztését szolgálja, 1400 milliárd forintot fog megmozdítani. Ez fontos lépés lesz ahhoz, hogy jövőre három százalék feletti növekedés valósuljon meg – tette hozzá.
Ifjabb Joós Zoltán, a Karzol-Trans Kft. ügyvezetője és tulajdonosa azt mondta: a raktárcsarnok építéséhez és a Karzol Logisztikai Központban lezajlott raktárkapacitás-bővítéshez a Karzol-Trans Kft. 820 millió forint feltételesen visszatérítendő európai uniós támogatást nyert el a Széchenyi Terv Plusz programból.
A most átadott tízezer négyzetméteres raktárcsarnokkal megtriplázták a központ raktárkapacitását, a bérleményekkel együtt így már negyvenezer négyzetméteren nyújtanak raktározási szolgáltatást. A Karzol Logisztikai Központon belül különálló épületrészként megépített raktárcsarnokban kialakítottak egy automata raktárrészt, amelyben vezető nélküli anyagmozgató eszközökkel (AGV) tudják be- és kitárolni a raklapos árut – mondta.
A raktárcsarnok az energiahatékonyság jegyében épült meg: hőszivattyús rendszert és a 300 kilowattos napelemparkot is telepítettek hozzá.
Azt mondta, idén nyolcmilliárd forintos beszerzéssel élénkítették a magyar gazdaságot, mivel a beruházás összköltsége meghaladta a négymilliárd forintot, a kamionflottájuk korszerűsítésére pedig újabb négymilliárd forintot költöttek. Hozzátette, újabb raktárcsarnokokkal fogják tovább bővíteni a Karzol Logisztikai Központot a 15 hektáros fejlesztési területükön.
A Karzol-Trans Kft. 1997-ben kezdte meg működését mint közúti fuvarozással foglalkozó vállalkozás. Tevékenységüket raktárlogisztikával bővítették, 2020-ban pedig megnyitották első göngyölegmosó üzemüket. Több mint 100 járművet tartalmazó flottával és 350 munkatárssal rendelkeznek. A Karzol Logisztikai Központ Ecser határán található, az M0-s körgyűrű mellett.
A nyilvános cégadatok szerint a cég nettó árbevétele 8,2 milliárd forintot tett ki tavaly, a 2022-es 7,6 milliárd forint után, amiből az export hatmilliárd, illetve 5,1 milliárd volt. Adózás utáni eredményük csaknem 730 millió forint volt 2023-ban a 2022-es 419 millió után.