Gazdaság

Kifizették az első milliárdot a vállalati e-autó-támogatási programban

A márkák rangsorában a BYD a legnépszerűbb

A cégek elektromos járműbeszerzéseit támogató programban mostanáig mintegy 3700 pályázatban csaknem 4500 gépkocsi megvásárlásához igényeltek több mint 17 milliárd forint állami hozzájárulást – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) szerdán Facebook-bejegyzésében.

Kifizették az első milliárdot a vállalati e-autó-támogatási programban
Kétszáznál több gépkocsira érkezett igénylés, elsősorban a Tesla, a Volvo, a Hyundai, a Cenntro és a Nissan típusaira
Fotó: AFP/NurPhoto/Agron Beqiri

Kiemelték, az eddig több mint 2500 támogatott kérelem alapján néhány darab híján már az összes szerződést is megkötötték 11,6 milliárd forint értékben. A kifizetett forrásmennyiség a napokban meghaladta az egymilliárd forintot.

Objektum doboz

Ismertették, a februárban megnyílt és jövő március végéig elérhető pályázaton egy elektromos jármű megvásárlásához akár 4 millió forint támogatást kaphatnak a cégek. A mostanáig befutott kérelmek nyomán közel 3400 személyautó és több mint ezer kisteherautó beszerzését segítheti a program. A márkák rangsorában a BYD a legnépszerűbb, de kétszáznál több gépkocsira érkezett igénylés a Tesla, a Volvo, a Hyundai, a Cenntro és a Nissan típusaira is.

A kizárólag elektromos hajtású járművek levegőszennyezés nélkül használhatók, zajterhelésük minimális, üzemben tartóiknak működtetési-karbantartási költségeket takaríthatnak meg. Magyarország élenjáró szerepre tör a zöldenergia termelésében és tárolásában az ipartelepeken, az otthonokban és a gépkocsikban is – írták.

A pályázati lehetőség nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a rendelkezésre álló adatok alapján idén februártól júliusig mindegyik hónapban bármely korábbi havi adatnál több tisztán elektromos hajtású járművet állítottak forgalomba Magyarországon. A leginkább környezetkímélő zöld rendszámos autók darabszáma a nyáron már meghaladta a hatvanezret – olvasható a minisztérium bejegyzésében.

Részben a tiszta és csendes e-járművek térnyerésének tudható be az is, hogy a közlekedési szektor korábban folyamatosan növekvő károsanyag-kibocsátása tavaly jelentős mértékű, 11 százalékos csökkenésbe fordult át. Az előzetes adatok szerint Magyarország 2023-ra 43 százalékkal csökkentette üvegházhatású gázkibocsátását az 1990-es bázisévhez képest, ezzel a 2030-ra kitűzött negyvenszázalékos célszámot hét évvel korábban elérte és túlteljesítette – tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium.

Kapcsolódó írásaink