Gazdaság
Túl sok volt a vizsgálat - A Temu kénytelen volt behúzni a féket
A Temu hirdetéseinek száma csökkent a Google és a Facebook felületén is, a webáruházak marketingjével foglalkozó Growww Digital Temu-indexe szerint tavaly november óta nem költött olyan keveset hirdetésekre a vállalat, mint jelenleg.
Magyarországon ősszel jelent meg a kínai webáruház, a GKID felmérése szerint szinte az egész hazai internetes piacot letarolta.
Idén januárra a külföldről rendelő magyarok 29 százaléka már a Temuról vásárolt, pedig három hónappal korábban ez az arány még csak 0,5 százalék volt. A kínai webáruház a megjelenésétől számított három hónapon belül az ország második legtöbb vásárlójával rendelkező áruháza lett, ami megdöbbentő és szinte egyedülálló teljesítmény.
A Temu olcsó termékeivel és agresszív hirdetéseivel a Forbes szerint csak a tavalyi karácsonyi vásárlási láz során
körülbelül 500 millió forintot égetett el a vállalat hirdetéseire Magyarországon.
Márciusban a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított, annak valószínűsíthető tisztességtelen kereskedelmi gyakorlata miatt. Februárban több magyar webáruház is bejelentést tett a vállalattal szemben, mivel úgy érezték, a Temu megtévesztő marketingtechnikáival csábítja el a vásárlókat.
Április elején német fogyasztóvédelmi szervezetek tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat alkalmazásával vádolták meg a Temut, és a német kormány is arról beszélt, hogy a cég miatt felül kell vizsgálni az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat. Mindez szerepet játszhat a Temu mostani átalakulásában.
Ilyen és ehhez hasonló üzenetekkel árasztották el a Temu termékeinek böngészésekor a látogatókat:
- „megvásárolva 1 perccel ezelőtt”;
- „majdnem elfogyott”;
- „már csak 4 maradt”;
- „A közelmúltban x-en értékelték 5 csillaggal”;
- „Keresett! x eladva az utolsó 24 órában”;
- „Siessen! Több, mint x személy helyezte a kosarába ezt terméket”