Gazdaság

Túl sok volt a vizsgálat - A Temu kénytelen volt behúzni a féket

A jelek szerint takaréklángra tette az agresszív marketing stratégiát a Temu, olvasható a Mandineren. Jelenleg a szokásosnál jóval kevesebb hirdetéssel és akcióval találkozhatunk a kínai webáruház oldalán. Az utóbbi napokban szinte megszűntek a vásárlást sürgető üzenetek írta meg az Economix.

Túl sok volt a vizsgálat - A Temu kénytelen volt behúzni a féket
A telefon képernyőjén megjelenő Temu az App Store-ban, a logó a háttérben
Fotó: AFP/NurPhoto/Jakub Porzycki

A Temu hirdetéseinek száma csökkent a Google és a Facebook felületén is, a webáruházak marketingjével foglalkozó Growww Digital Temu-indexe szerint tavaly november óta nem költött olyan keveset hirdetésekre a vállalat, mint jelenleg.

Magyarországon ősszel jelent meg a kínai webáruház, a GKID felmérése szerint szinte az egész hazai internetes piacot letarolta.

Idén januárra a külföldről rendelő magyarok 29 százaléka már a Temuról vásárolt, pedig három hónappal korábban ez az arány még csak 0,5 százalék volt. A kínai webáruház a megjelenésétől számított három hónapon belül az ország második legtöbb vásárlójával rendelkező áruháza lett, ami megdöbbentő és szinte egyedülálló teljesítmény.

A Temu olcsó termékeivel és agresszív hirdetéseivel a Forbes szerint csak a tavalyi karácsonyi vásárlási láz során

körülbelül 500 millió forintot égetett el a vállalat hirdetéseire Magyarországon.

Márciusban a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított, annak valószínűsíthető tisztességtelen kereskedelmi gyakorlata miatt. Februárban több magyar webáruház is bejelentést tett a vállalattal szemben, mivel úgy érezték, a Temu megtévesztő marketingtechnikáival csábítja el a vásárlókat.

Április elején német fogyasztóvédelmi szervezetek tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat alkalmazásával vádolták meg a Temut, és a német kormány is arról beszélt, hogy a cég miatt felül kell vizsgálni az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat. Mindez szerepet játszhat a Temu mostani átalakulásában.

Ilyen és ehhez hasonló üzenetekkel árasztották el a Temu termékeinek böngészésekor a látogatókat:

  • „megvásárolva 1 perccel ezelőtt”;
  • „majdnem elfogyott”;
  • „már csak 4 maradt”;
  • „A közelmúltban x-en értékelték 5 csillaggal”;
  • „Keresett! x eladva az utolsó 24 órában”;
  • „Siessen! Több, mint x személy helyezte a kosarába ezt terméket”

Kapcsolódó írásaink