Gazdaság

Százezreket csábíthat Magyarországra a BBC Budapesten forgatott műsora

A napokban került adásba a BBC kiemelkedő nézettségű üzleti vetélkedője, A Gyakornok legújabb szériája az Egyesült Királyságban, amelyben Budapest emblematikus helyszínei mellett a dunai hajózás és az etyeki borkultúra is szerepet kapott.

Százezreket csábíthat Magyarországra a BBC Budapesten forgatott műsora
A sorozat legújabb szériájában bemutatott epizód budapesti és Budapest-környéki helyszíneken játszódik
Fotó: Facebook/Magyar Turisztikai Ügynökség

A brit nézők körében közel két évtizede töretlenül népszerű a műsor, amelynek új epizódjában az üzleti világ leendő reménységei többek között a magyar főváros turisztikai kínálatát is népszerűsítve versenyeztek egymással. A milliós nézettségű műsor jó lehetőséget kínált Budapest és környékének bemutatására, ezért a helyszínek és feladatok kiválasztásában a Magyar Turisztikai Ügynökség is segítette a produkciót.

A BBC nagy múltú brit közszolgálati műsorszolgáltató, melynek adásait több millió néző követi nyomon a televízióban és az interneten világszerte. A Gyakornok (The Apprentice) című üzleti valóságshow 2005 óta egyre nagyobb nézettséget ér el, az utolsó szériáját több mint 6,5 millióan követték az Egyesült Királyságban. A műsor során a versenyzők rátermettségét ismert üzletemberekből álló zsűri méri fel különböző feladatokon keresztül. A sorozat legújabb szériájában bemutatott epizód budapesti és Budapest-környéki helyszíneken játszódik, így többek között megelevenedik a képernyőn a Halászbástya, a Mátyás-templom, a Szent István Bazilika, a Várkert Bazár, a Vörösmarty tér, a Pesti Vigadó és a Margit-sziget is. Emellett a szereplők turisztikai látványosságok köré épülő feladatokban is összemérhették talpraesettségüket. Egyeseknek dunai hajós programokat, másoknak pedig etyeki bortúrát kellett szervezni és értékesíteni.

„A BBC-valóságshow nálunk forgatott epizódja megfizethetetlen publicitást jelent hazánk számára, éppen a városlátogatások szezonjának kezdetén. Egy-egy nagy nézettségű televíziós program kiválóan alkalmas arra, hogy felkeltse a figyelmet hazánk iránt, hiszen az adatok alapján tudjuk, hogy a brit turisták 12 százaléka az utazási desztináció kiválasztásánál elsősorban a sajtótermékekből inspirálódik. A magyar helyszínek bemutatása leginkább az Egyesült Királyságban, Magyarország harmadik és Budapest első számú küldőpiacán jelent kiváló lehetőséget az utazni vágyók elérésére, és jelentősen hozzájárul országunk turisztikai vonzerejének további növeléséhez ‒ hangsúlyozta Erdei Bálint, az MTÜ turizmus stratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettese.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a hazánkba érkező brit utazók közel fele a 19–34 éves korosztályból kerül ki, akik leginkább a magyar fővárosba látogatnak el, de szívesen keresik fel a Balatont és Budapest környékét is. Az Egyesült Királyságból érkező turistákat elsősorban Magyarország gazdag kulturális és gasztronómiai termékkínálata, továbbá egyedülálló fürdőkultúrája miatt kedvelik. Az elmúlt évben közel 20 százalékkal több, 1,3 millió vendégéjszakát köszönhetett az ágazat a szigetországból érkező utazóknak 2022-höz képest. Az év első két hónapjának brit forgalma pedig már eddig 21 százalékkal haladja meg a tavalyit.

Kapcsolódó írásaink