Gazdaság
Jelentősen nőtt az LVMH éves nyeresége és bevétele
Keresletnövekedés volt megfigyelhető Európában, Japánban és Ázsia többi országában is, részben a nemzetközi turizmus élénkülésének köszönhetően

A folytatódó tevékenységből származó nyereség nyolc százalékkal, 22,8 milliárd euróra nőtt – áll a cég közleményében.
A francia cég honlapjára felkerült adatok szerint minden üzleti ágazatban nőtt a bevétel, kivéve az alkoholos italok szegmensét, ahol csökkenést jegyeztek fel.
Jelentős keresletnövekedés volt megfigyelhető Európában, Japánban és Ázsia többi országában is, részben a nemzetközi turizmus élénkülésének köszönhetően.
A bevételek árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus növekedése 13 százalék volt tavaly.
Az LVMH divat- és bőráruk szegmensében a bevétel kilenc százalékkal, mintegy 42,17 milliárd euróra bővült, az organikus növekedés 14 százalék volt.
Az online kiskereskedelmi üzletek (Sephora, DFS és a Le Bon Marche) húsz százalékkal, 17,88 milliárd euróra növelték a bevételt, organikusan pedig 25 százalékkal.
Az órák és ékszerek értékesítése három százalékkal, 10,90 milliárd euróra nőtt, organikusan hét százalék volt az emelkedés.
A parfümökből és kozmetikumokból származó bevétel hét százalékkal, 8,27 milliárd euróra nőtt, organikusan 11 százalékkal bővült.
Az alkoholos italok értékesítése hét százalékkal, 6,60 milliárd euróra csökkent, organikusan 4 százalékkal zsugorodott.
Az LVMH bejelentette azt is, hogy a részvényenkénti éves osztalékot 13 euróra emelte.
A jelentésre pozitívan reagáltak a befektetők, az LVMH részvénye 12,7 százalékos pluszban állt péntek délután 16 óra körül a párizsi értéktőzsdén.
A december végén közzétett Bloomberg Billionaires Index adatai szerint a világ második leggazdagabb embere volt tavaly az egy évvel korábbi listavezető francia Bernard Arnault, az LVMH-cégcsoport elnöke, akinek a vagyona 17 milliárd dollárral, 179 milliárd dollárra emelkedett.