Gazdaság

Divatmárkával küzdenének a romák integrációjáért

Filantróp projektet indított ROMADE néven Andrej Kiska korábbi államfő új márkát. A terv célja, hogy állandó munkát és jövedelmet biztosítsanak a roma férfiaknak és nőknek.

Divatmárkával küzdenének a romák integrációjáért
Andrej Kiska
Fotó: AFP/NurPhoto/Mateusz Wlodarczyk

A ROMADE egy filantróp, nem nyereségorientált projekt, amelyet azért hoztunk létre, hogy segítsünk Szlovákiát egy modern, empatikus országgá tenni, ahol bőrszínre való tekintet nélkül minden embernek esélye van dolgozni és úgy élni, mint mindenki más – írta Andrej Kiska a közösségi oldalán. Mint a Felvidék.ma cikkében olvasható, a volt államfő emlékeztetett, Szlovákiában a romák a lakosság csaknem tíz százalékát alkotják – huszonhárom százalékos foglalkoztatottsági aránnyal. Ezzel szemben a szlovák lakosság foglalkoztatottsági aránya hetvenhat százalékos – hívta fel a figyelmet Kiska.

A ROMADE egy szociális divatmárkaprojekt, amely a roma kultúrából merít inspirációt. A modelleket – neves szlovák divattervezők munkáit – főleg fiatal roma nők varrják egy kassai műhelyben.

Kapcsolódó írásaink