Gazdaság

Bánhegyi Zsófia: Játék felelősen – INTERJÚ

A Szerencsejáték Zrt. üzleti értékteremtésének alapja, hogy játékosaik bízzanak bennük, tudják, hogy felelősen közelítik meg a játék élményét, és fontos társadalmi ügyek mellé állnak

Különleges ajánlat a piacon a Játékoskártya nyereményakciója, miszerint egy lakás lehet az egyik szerencsés játékos jutalma. Augusztusban már át is lépte a Szerencsejáték Zrt. az egymillió feletti játékosbázist, ez jövő márciusban meghaladhatja a másfél milliót is – többek között erről is beszélgettünk Bánhegyi Zsófiával, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatójával.

Bánhegyi Zsófia: Játék felelősen – INTERJÚ
Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója
Fotó: Szerencsejáték Zrt.

‒ Miért hasznos a Játékoskártya?

‒ A Játékoskártyát kifejezetten a lottózókban játszók számára fejlesztettük. Kényelmi és biztonsági funkciókat biztosít a játékosaink számára. Célunk az, hogy ezeket a szolgáltatásokat tovább bővítve az elkövetkezendő három évben egy hűségprogrammá alakítsuk át. A jelenlegi lakásnyeremény-akció is már többet nyújt, mint amennyitt az eddig Játékoskártya nyújtott. Most először ugyanis egy csaknem hat hónapos pontgyűjtésre is lehetőségük van a játékosoknak.

A pontok függvényében pedig sorsoláson vesznek részt, és március 3-át követően egy szerencsés kártyahasználó egy több mint 100 millió forint értékű lakáshoz juthat. Minket is meglepett a Játékoskártya ilyen gyors sikere, tavaly februárban kezdtük el a kiterjesztését, és idén augusztusban átléptük az egymilliós regisztrált játékosbázist. Jövő márciusra pedig már meghaladhatjuk a másfél milliósat. Itt csak a lottózói hálózatról beszélünk. Ez azért is fontos tisztázni, mert a jelenlegi árbevételünk 75 százalékát a kiskereskedelmi forgalom adja, célunk, hogy a jövőben is megőrizzük a hálózatunk erejét a digitális térnyerés mellett. Négyezer kisvállalkozással dolgozunk együtt, Magyarország legnagyobb kiskereskedelmi hálózatát működtetjük csaknem 7500 ponton. A Játékoskártya nem mást biztosít a játékosaink számára, mint a személyre szabott szolgáltatás és felelősebb játék lehetőségét.

‒ Miért érezték azt, hogy fontos lenne a Játékoskártyán belül egy nyereményjáték elindítása?

‒ Pontosan ötven évvel ezelőtt, decemberben sorsolták ki a legutolsó lottólakást, és csaknem hétszázat sorsolt ki a Szerencsejáték Zrt. jogelődje több évtized alatt, amelyre sokan emlékeznek. Ezek között voltak telkek, nyaralók és lakások is. Manapság is sokan emlékeznek még erre az időszakra, látják mindenhol a táblákat, hogy itt vagy ott lottólakások vannak az utcákon. A felméréseink azt mutatták, hogy a játékosaink kifejezetten vágytak egy lakásnyereményre. A Játékoskártya ideális lehetőségnek ígérkezett ahhoz, hogy újra visszahozzuk ezt a hagyományt fél évszázad után. Nagyon örültünk, hogy az OTP-csoportban megbízható partnert találtunk ehhez. Kapcsolatunk nem új keletű, hiszen jogelődünk az OTP Bank keretein belül működött.

‒ Honnan jött az együttműködés ötlete?

‒ A közös múlt okán kerestük meg őket, és nyitottak voltak az együttműködésre. A Játékoskártya-promóciót egy hangsúlyos kommunikációs kampány is kíséri. Már közvetlenül a sajtóbejelentést követően kitört a Játékoskártya-láz. Be kell vallanunk, az első egymillió játékost követően azt gondoltuk, hogy lassulni fog a regisztrációs kedv. Azonban azt látjuk, hogy a mostani kommunikációnkkal új célcsoportokat találtunk meg, akik ezúttal betérnek játszani. A felmérések alapján a lottózókban a második leggyakrabban megforduló korosztály a 18–29 évesek.

‒ Milyenek voltak az első reakciók?

‒ Elképesztőek. Megtöbbszöröződött a Játékoskártya-igénylés, amelyet csaknem ötezer ponton lehet már igényelni. Külön öröm, hogy a júniusban elindított online is igényelhető, telefonra telepített virtuális kártya népszerűsége is szépen emelkedik. Ami különösen fontos számunkra, hogy a kártyatulajdonosok 82 százaléka hozzájárul ahhoz is, hogy megkeressük őket akár marketing-, akár felelős játékszervezési üzenetekkel.

‒ Miért pont ezt a főnyereményt választották?

‒ Manapság több kisebb-nagyobb nyereménnyel találkozhatnak a játékosok. Ez többek között pénzt vagy autót jelent. Mi szerettünk volna valami különlegeset adni ezúttal. Az elmúlt évtizedben, de még régebben sem volt ilyen mértékű tárgynyeremény Magyarországon. Egy lakás olyan többlettel bír például a fiatal felnőttek számára is, amely kifejezetten vonzóvá teszi az egész nyereményjátékot. Itt igazából hétről hétre lehet jogosultságot szerezni a sorsolásban való részvételre, és nem kell mást tenni, mint ezer forintért játszani. Természetesen van egy felső heti határ, amely fölé nem mehet a játékos. Ahogyan látjuk, a legtöbben ötös lottót vesznek a promóció alatt.

‒ Hogyan lehet elvinni a főnyereményt?

‒ Mint ahogy már említettem, ezer forintért kell játszani, és akkor már be is kerül a sorsolásba a játékosunk. De fontos megemlíteni, hogy nemcsak a lakást lehet megnyerni, hetente vannak más nyereményeink is. Látva, hogy mit szeretnek játszani kártyabirtokosaink, személyre szabott marketingpromóciókban is részt vehetnek. Nagyon kedvelik ezeket a játékosok. Például van a Happy Hour-akciónk, ha kedden, bizonyos időszakban bemennek a lottózóba, akkor akár kaphatnak egy ajándék sorsjegyet is a játékuk mellé. Ami nagyon fontos, hogy jelenleg a Játékoskártya-használat a sportfogadáshoz és a számsorsjátékokhoz kötött. A sorsjegyek vásárlásának bevonása egy informatikai fejlesztéssel jövő év végén érkezik.

‒ A Szerencsejáték Zrt. szervezésében lesz-e valami, amire mindenképp érdemes lesz figyelnünk?

‒ Október 27-től kapható a rendkívül népszerű karácsonyi, szezonális sorsjegypárunk, a Nagykarácsony és a Kiskarácsony. Ennek bevételéből finanszírozzuk befogadó játszótereink építését országszerte, idén év végéig már a 28. inkluzív játszóteret fogjuk átadni, ahol ép- és fogyatékossággal élő gyermekek is tudnak játszani. Játékosaink a jó cél miatt is nagyon szeretik ezt a sorsjegycsaládot, több mint 80 százalékuk azért vásárolja, hogy hozzájáruljon a játszóterek építéséhez.

‒ Miért fontos a Szerencsejáték Zrt. számára, hogy segítsen másoknak?

‒ A felmérések alapján a hazai nagyvállalatok között az egyik legmagasabb lakossági bizalomindexszel a Szerencsejáték Zrt. rendelkezik. Szeretnénk ezt az értékes bizalmat megőrizni és tovább erősíteni. Legfontosabb értékeink a felelősség, megbízhatóság, emberközeliség, ezeket képviseljük a mindennapokban. Zászlóshajó szerepet vállalunk a fogyatékossággal élők integrációjában hazánkban – többek között az én munkatársaim tíz százaléka is megváltozott munkaképességű kolléga. Karitatív sorsjegyértékesítő hálózatunk idén ünnepli a 20. évfordulóját.

Kapcsolódó írásaink