Gazdaság
Tizenöt Siemens mozdonnyal bővül a magyar vasúttársaság flottája
A bérelt mozdonyok egy része kiváltja a V43-es típusú járműveket

A vasúttársaság tájékoztatása szerint a folyamatosan növekvő utasforgalom jobb kiszolgálása érdekében bérelnek 15 darab „kiváló műszaki állapotú,” használt ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, nagy teljesítményű mozdonyt.
Az MTI megkeresére a vasúttársaság közölte, hogy mintegy 300 villany- és 150 dízelmozdonyt, továbbá 186 villamos motorvonatot és 260 dízel motorvonatot üzemeltet.
A MÁV-Start arculatára átalakított, most beszerzett mozdonyok majdnem azonos kivitelűek a hazai vasutakon közlekedő 470-es sorozatú Siemens Taurus mozdonyokkal, amelyből a társaság flottájában tíz, a GYSEV-nél öt darab teljesít szolgálatot.
A Siemens EuroSprinter mozdonycsalád ES64U2 V7 típusú, 6400 kilowatt teljesítményű és kétáramrendszerű vontatójárművei rendelkeznek a nagy sebességű közlekedés egyik legkorszerűbb vonatbefolyásoló rendszerével, a szigorú európai sztenderdeknek megfelelő ETCS (European Train Control System) járműfedélzeti berendezéssel – jelezték.
A bérelt mozdonyok egy része kiváltja a V43-es típusú, óránként 120 kilométeres maximális sebességű vontatójárműveket, ami megtakarítást jelent energiaköltségben is.
A mozdonyok belföldön óránkén 160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd, közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is. A magyar vasúttársaság így aktív szereplő maradhat a nemzetközi vonatok vontatása terén – hangsúlyozták.