Gazdaság
Hajtóműproblémák a Wizz Air-flottában
Akár 8500 járat törlésére is kényszerülhet a vállalat a meghibásodás miatt

A Pratt & Whitney anyavállalata újabb tájékoztatást adott ki a GTF-hajtóművek egyik alkatrészének gyártásakor felhasznált, az előírásoknak nem megfelelő alapanyag okozta problémákkal kapcsolatban, miután mikrorepedéseket találtak egy problémás hajtómű átvizsgálása során. Ezeket a hajtóműveket szerelték többek között a fapados Airbus A320neo repülőgépekbe is, amelyekből számos légitársaság vásárolt.
Ennek eredményeképpen az érintett társaságok flottájából nagy számú repülőgép esik majd ki az elkövetkezendő időkben, hiszen a hajtóműveket le kell szerelni, és a szakhatóság által kijelölt szervizbe kell küldeni átvizsgálásra.
A Wizz Air becslése szerint emiatt a légitársaságnál tíz százalékos kapacitáscsökkentésre lehet szükség a következő két negyedévben, azaz október 1. és március 31 között.
Ez a gyakorlatban 8500 repülőjáratot is érinthet a jövőben, miután a Corriere olasz napilap információi alapján a cég 307 gépéből 84 érintett a problémában. Ez becslések szerint 132 millió eurós bevételkiesést is jelenthet.
Hasonló lehet a helyzet más légitársaságoknál is, mivel iparági információk alapján a Volaris, a Spirit Airlines, a Turkish Airlines, valamint a Sichuan Airlines és az Air China is érintett lehet a hajtóműproblémában.