Gazdaság
Bátor hrivnya néven indít adománygyűjtő kampányt az Ukrán Nemzeti Bank

Az Ukrán Nemzeti Bank elindította a Bátor hrivnya jótékonysági kampányt, amellyel több milliárd hrivnya forrást vonnának be a háború finanszírozására.
A kampány szeptember 4-től november 30-ig tart. Elsősorban az iskolás gyerekeket célozzák meg vele, a kezdeményezés népszerűsítésébe ezért az iskolákat is bevonják. A cél az, hogy az ukrán gazdaságban lévő, nagyjából 6 milliárd hrivnya értékű fémpénzt, amely jellemzően nem forog a kereskedelemben, a háború finanszírozására fordítsák – írta meg az Unian.
Az Ukrán Nemzeti Bank szerint jelenleg 14,3 milliárd darab érme van forgalomban az országban. Ezek nagy része szerintük táskák, zsebek és malacperselyek mélyén hever, és valójában senki nem használja őket. A kampány célja az, hogy november végéig minél több 10 és 50 kopejkást, illetve 1, 2, 5 és 10 hrivnyást gyűjtsenek össze a hadseregnek. Egy hasonló jótékonysági kampányt egyszer már indítottak 2022-ben is.
A jegybank azt is közölte, hogy az összes forgalomban lévő fémpénz 28 százaléka 10 kopejkás, 9 százaléka pedig 50 kopejkás.
Az érméket az iskolák gyűjthetik, és a kezdeményezés bármelyik partnerbankjánál leadhatják az összeszedett fémpénzt. A Bátor hrivnya kampányban részt vevő bankok például a PrivatBank, az Oschadbank és a PUMB. A fémpénzeket nemcsak Kijevben, hanem az ország egész területén gyűjtik.
„Felszólítom a fiatalokat, tanárokat és általában minden állampolgárt, hogy adományozzanak fémpénzeket a hadseregnek. Amit ti adtok, azt mi elküldjük a fronton harcoló katonáinknak. A háború nem ért véget, és csapatainknak minden segítségre szükségük van" – üzente az ukrán lakosságnak az Ukrán Nemzeti Bank helyettes vezetője, Alekszej Saban.