Gazdaság

Ahol tudják, emelik az árakat a multik

Miközben az online árfigyelő és kötelező akciózás miatt több termék ára csökkent, másoké akár kétszeresére is nőhetett

Több multi is megemelte azoknak a termékeknek az árát, amelyek nem szerepelnek az online árfigyelő rendszerben, mert így akarnak extra profitra szert tenni a kormány lakosságot védő intézkedési láttán – írja a Ripost, hozzátéve: van olyan táblás csoki, dobozos jégkrém vagy éppen gyümölcsjoghurt, amelynek az ára a tavaly augusztusihoz képest a duplájára emelkedett.

Júliusban indult el az online árfigyelő rendszer, és a kormány augusztustól a legfontosabb élelmiszereknél legalább 15 százalékos árakciót írt elő az üzletek számára. Ennek köszönhetően 62 termékcsoport, több mint 100 termékének az árai jelentősen csökkentek, ám a multik – állapította meg a Ripost – visszaélve az erőfölényükkel, „suttyomban" több, mindennapi fogyasztási cikk árát megemelték.

A lap munkatársai öt különböző lánchoz tartozó üzletben néztek körül. Mint megállapították: a 150 grammos Zott Jogobella gyümölcsjoghurt ára a Pennyben tavaly augusztusban még csupán 119 forint volt, néhány napja viszont már 239 forint. Az Aldiban a 100 grammos Milka csoki tavaly 249 forint volt, idén augusztus végén már 479 forint. A Sparban a 900 ml-es Carte d' Or jégkrém 1249 forintról 2399 forintra drágult.

Ami például a mosószereket illeti, a Sparban 2022. augusztusában egy 2 literes Persil mosószergél ára még 2299 forint volt. Idén már nem találtak ilyen kiszerelést, a 2,43 literes viszont 4590 forintba került, ami fajlagosan 64,6 százalékos drágulást jelent. A Tesco áruházában a 750 ml-es Baba tusfürdő ára 1509 forintról 1979 forintra emelkedett, míg az Aldiban a 750 ml-es Cillit Bang vízkőoldó ára 1099 forintról 1599 forintra.

Kapcsolódó írásaink