Gazdaság
Fizetős lesz a parkolás az üzletláncoknál?
Megszólalt az Auchan és a Spar is
A Penny Market bevezette a fizetős parkolási rendszert, ezáltal egyórányi ingyenes parkolás után a további használatért díjat számítanak fel a parkoló autósoknak. A vásárlóik túlnyomó többsége támogatja ezt a döntést.
A fizetős parkolást azzal indokolták, hogy az utóbbi időben egyre több vevői visszajelzés érkezett azzal kapcsolatban, hogy egyes Penny üzleteknél a parkolóban hagyott, nem vásárlási szándékkal érkező gépjárművek ellehetetlenítik a vevők parkolását.
A lap kérdéseket küldött a legnagyobb hazai láncoknak, hogy megtudják, milyen lépéseket terveznek az ügyben.
Az Aldi sorompókat szerelt fel
Az Aldi úgy fogalmazott, hogy a vásárlói érdekében az ország több településén, jelenleg 9 üzleténél alkalmazza a sorompós parkolórendszert, illetve további 10 áruházánál 90 perc ingyenes várakozást követően lesz fizetős a parkolás.
A sorompórendszer üzemeltetése révén csak érvényesített parkolójeggyel lehet kihajtani – az Aldi vásárlói a pénztáraknál tudják érvényesíteni a behajtáskor kapott jegyet, számukra ingyenes a parkolás a vásárlás időtartamára.
Az áruházlánc jellemzően azoknál az egységeinél vezetett be sorompós parkolást, amelyeknek a belvárosi elhelyezkedése, illetve az üzlet környéki utcák magas parkolási díja miatt sokan használták az Aldi magánterületnek számító parkolóit ingyenesen. A cég szerint a vásárlók visszajelzése alapvetően pozitív mindkét esetben.
A Lidl több településen és néhány fővárosi kerületben kér pénzt az autósoktól
A Lidl a lánc 197 áruháza közül néhánynál vezette be a díjköteles parkolási rendszert.
Az áruházlánc a vevői panaszok miatt látta ennek szükségét, hiszen a nem vásárlási céllal érkező gépjárművek a vásárlói helyeket hosszú távú parkolóként használva ellehetetlenítették az áruházba érkező vásárlók számára a beállást.
Budapesten:
XIV. kerület – Mogyoródi út 23–29.
XV. kerület – Erdőkerülő u. 26.
VIII. kerület – Hungária krt. 26.
VIII. kerület – Teleki tér 1.
III. kerületi – Huszti út 20.
Vidéken:
Érd – Diósdi u. 2–4.
Cegléd – Törteli út 2.
Kecskemét – Izsáki út 2.
Pécs – Siklósi út 52/A és Lázár Vilmos u. 10.
Szeged – Makkosházi krt. 21.
Vác – Naszály utca 20.
A parkolás az első órában ingyenes, a másodikban 1500 forint, majd a két órát meghaladó parkolás esetén az üzlet napi zárásáig 2500 forintot kell fizetni. A Lidl jelenleg nem tervezi a többi áruházához tartozó parkolóhelyeket díjkötelessé tenni.
Az Auchan egyelőre kivár
Az Auchan Retail Magyarország által üzemeltetett parkolókban jelenleg nem fizetős a parkolás. A vállalat úgy fogalmazott, hogy számukra kiemelten fontos a vásárlóik kényelme és a számukra nyújtott vásárlási élmény, éppen ezért folyamatosan vizsgálják a parkolóik kihasználtságát. A kiskereskedelmi lánc hozzátette, a parkolási rendszert érintő döntéseiket minden esetben ennek tükrében hozzák meg.
A Tesco egy áruházánál fizetős a parkolás
A Tesco közlése szerint országosan mindössze egy áruházuknál, a budapesti Soroksári úti hipermarketnél működik fizetős parkolási rendszer.
Más üzletüknél nem alkalmaznak ilyen megoldást, és nem is tervezik annak bevezetését – jelentette ki a cég.
A SPAR vizsgálja, hol kérhetne pénzt a parkolásért
A SPAR úgy fogalmazott, hogy számukra kiemelten fontos a vásárlóik kényelme és a számukra nyújtott vásárlási élmény, ezért folyamatosan vizsgálják a parkolóik kihasználtságát. „Vállalatunk folyamatosan és külön-külön vizsgálja áruházait ebből a szempontból is, és fizetős parkolást csak abban az esetben vezetünk be, amikor tömegesen jelennek meg autók – kizárólag parkolási céllal – áruházaink parkolóiban, akadályozva vevőinket a gördülékeny bevásárlásban” – közölte a cég.
A SPAR szerint ilyen esetek jellemzően akkor állnak elő, amikor egy önkormányzat az áruház környékét fizető övezetté nyilvánítja. Ekkor a környék lakói és vendégeik az áruházak parkolóit kezdik el használni parkolás céljára annak érdekében, hogy ne kelljen parkolási díjat fizetniük.
A Metro áruházainál nem tervezik a fizetős parkolást
A Metro 13 hazai áruháza előtt ingyenes a parkolás a vásárlóknak, és – ahogy fogalmaztak – ezen a gyakorlaton nem is kívánnak változtatni.
A Metro nagykereskedelmi áruházként fontosnak tartja a vásárlói beszerzéseinek hatékonyságát.
„Vevőink jellemzően nagy mennyiségű árut vásárolnak az üzleteinkben, amelynek az elszállítása elképzelhetetlen gépjármű nélkül. Áruházainkat ezért úgy terveztük, hogy tartósan elegendő parkolóhely álljon rendelkezésre, és a megközelítésük is egyszerű legyen gépjárművel. A parkolóink többségében ENVI automata üzemanyagkút és elektromosautó-töltő állomás is rendelkezésre áll a gépjárművek üzemanyagainak biztosításához” – közölték a Világgazdasággal.