Gazdaság

Pozitívan alakulnak az év utolsó hónapjának foglalási adatai

Ágazati egyeztető fórumot indított az MTÜ

Rendszeres ágazati egyeztető fórumot indított a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) azzal a céllal, hogy a párbeszéd erősítésével, az aktuális feladatok és témák megvitatásával még hangsúlyosabban jeleníthesse meg a szakmai szervezetek javaslatait – áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben, amely kiemeli, hogy a mai első fórumra tíz meghatározó turisztikai szervezet bevonásával került sor, melynek egyik fontos témája az iparág digitalizációját elősegítő Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ bővítése, annak szükségessége és további lépései voltak. Az MTÜ továbbá ismertette és társadalmi vitára bocsátotta a hazai turizmus irányát 2030-ig meghatározó stratégia kiegészítését, valamint bemutatta az őszi–téli marketing és értékesítési kampányok eredményeit, illetve a már 2023-ra szóló terveket is – áll a közleményben.

Pozitívan alakulnak az év utolsó hónapjának foglalási adatai
Az MTÜ 2022. december 13-i ágazati egyeztető fórumán részt vett: Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége, Magyar Apartmankiadók Egyesülete, Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete, Magyar Fürdőszövetség, Magyarországi Ifjúsági Szállások Szövetsége Közhasznú Szervezet, Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, Magyar Turisztikai Program Alapítvány, Magyar Vendéglátók Ipartestülete, Magyar Utazási Irodák Szövetsége, Stílusos Vidéki Éttermiség
Fotó: MTÜ

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) által létrehozott, rendszeresen ismétlődő szakmai egyeztető fórum ma megtartott első rendezvényén Horváth Péter, az MTÜ vezérigazgatója elmondta:

„Különösen fontos a partnerekkel való szoros szakmai kapcsolat, hiszen a célok közösek, az elmúlt időszak pedig bebizonyította, akkor lehetünk igazán hatékonyak és sikeresek, ha folyamatosan hasznos információkkal tudjuk támogatni egymás munkáját. A fórumsorozat célja, hogy rendszeres szakmai párbeszéd mellett egyfajta tudásmegosztással is hozzájárulhassunk a belföldi és nemzetközi vendégforgalom élénkítéséhez.”

Ennek érdekében az MTÜ havi rendszerességgel megjelenő, a szakmai szervezeteknek szóló hírlevelet is elindított decemberben.

Bődi Ivett, az MTÜ turizmus stratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettese az ágazat idei évi eredményeit ismertetve kiemelte, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján továbbra is töretlen a bizalom Magyarország iránt. 2022 első tizenegy hónapjában 35 millió vendégéjszakát regisztráltak a hazai szálláshelyek, ami 31 százalékkal múlja felül a tavalyi év azonos időszakra vonatkozó értékét.

Hozzátette, pozitívan alakulnak az év utolsó hónapjának foglalási, előfoglalási adatai is: decemberben további kétmillió vendégéjszaka várható.

Az egyeztetés hangsúlyos témakörét adta a 2023. július 1-jén elinduló NTAK adatszolgáltatás a vendéglátóhelyeknek és attrakcióknak. Az ágazat különböző területeit képviselő szervezetek képviselői egyetértettek abban, hogy a teljes körű online adatszolgáltatás elengedhetetlen feltétele annak, hogy a turizmus a magyar gazdaság erős húzóágazata legyen.

A résztvevők visszaigazolták, hogy az NTAK-nak köszönhetően rendelkezésre álló adatok meghatározó versenyelőnyt biztosítanak mind a szolgáltatóknak mind a teljes iparágnak.

A fórumon ismertették az MTÜ által készített ágazati stratégia kiegészítését is, melyet a napokban negyven hazai turisztikai szervezet kapott meg társadalmi véleményezésre. Bődi Ivett rámutatott, 2017-ben dolgozta ki a magyar turizmus első ágazati stratégiáját az NTS2030-at az MTÜ, majd a koronavírus-járvány hatásaira reagálva vizsgálták felül 2021-ben a Turizmus 2.0-ban. A világban jelenleg is zajló folyamatok pedig újra szükségessé tették ezt.

Hangsúlyozta: „Felelős ágazatirányítóként feladatunk, hogy a külső körülmények ilyen mértékű változása esetén stratégiai szintű reagálást fogalmazzunk meg. Ennek köszönhetően lesz képes hazánk turizmusa rugalmasan alkalmazkodni a változó kihívásokhoz. Meggyőződésünk, hogy a korábban rögzített, 2030-ig elérni kívánt stratégiai célok helytállóak, ugyanakkor egyes irányvonalak esetében javasolt a hangsúlyok átértékelése, különös tekintettel a környezeti, gazdasági, társadalmi fenntarthatóságra.”

Annak érdekében pedig, hogy az ágazati szereplők mind pontosabban tervezhessenek már 2023-ra, az MTÜ ismertette a jövő évi marketing- és értékesítési terveket.

Amint az elhangzott, az őszi hazai és nemzetközi kampány eredményeként mintegy 25 ezerrel több nemzetközi turista érkezett hazánkba.

Különösen látványos volt az emelkedés az Egyesült Államokból (+23 százalék), Spanyolországból (+20 százalék), és az Egyesült Királyságból (+13 százalék) érkezők esetében. A belföldi foglalások száma pedig hatezerrel nőtt a kampány hatására az NTAK adatai alapján.

A téli, „Kikapcsol, gyógyít, feltölt” szlogennel, bel- és külföldön egyaránt most futó forgalomélénkítő kampányával pedig az energiaválság miatt nehéz helyzetbe került hazai fürdőket támogatja az MTÜ – áll a közleményben.

Kapcsolódó írásaink