Gazdaság
Elon Musk jött, a Twitter vezetése ment

A milliárdos Elon Musk még áprilisban jelentette be, hogy szándékában áll megvenni a Twittert. A fordulatokkal teli hat hónap során Musk egy ideig letett a közösségi platform megvásárlásáról, mert kételkedett a vállalat hamis profilok számáról készített jelentésében. Végül a napokban Musk mégis a vásárlás mellett döntött.
A Twitter hivatalosan csütörtök este cserélt gazdát, nem kevesebb mint 44 milliárd dollárért. Musk már a megvételi szándék idején egyértelművé tette, hogy vannak a Twitter működésével alapvető problémái. Nem igazán ért tehát senkit meglepetésként, amikor pénteken az első fejek a porba hullottak.
Musk érkezésével távozott a cégtől – illetve szó szerint az irodából is – Parag Agrawal vezérigazgató, valamint Ned Segal pénzügyi igazgató is. A Reuters információi szerint a két érintett a cég központjában tartózkodott, amikor Musk megérkezett, ezután a hírek szerint biztonsági őrök kísérték ki őket.
Agrawalon és Segalon kívül az új vezetéssel együtt még három korábbi vezető távozott hasonló hirtelenséggel. Ellenben biztosan nem üres kézzel távoznak, hiszen az Insider lebegtette meg a végkielégítési összegeket, amelyek igencsak magasak még papíron is. Ha igazak a portál értesülései, akkor Agrawal 38,7 millió dollárral, Segal pedig 25,4 millió dollárral távozhat a közösségi platformtól.
Azonban akik megúszták az első nap vérengzését, sem lehetnek nyugodtak, hiszen Musk korábban becslésekre hivatkozva az alkalmazottak 75 százalékának az elbocsátásáról beszélt, ami hatezer embert jelentene. Később aztán a vállalat dolgozóinak a számadatot pontatlannak nevezte.
Musk nemsokkal a vezetés átvétele után Twitter-oldalán a következőt írta: „A madár kiszabadult.”
A milliárdos ezzel egyértelműen utalt rá, hogy a cég vezetésének megszerzésével a platformot is felszabadította. A Twitter újdonsült vezére már korábban egyértelművé tette, nem támogatja a platform korábbi szankcionálásaink egy részét, így például Donald Trump kitiltását sem.
Az új irány kijelölését egy másik bejegyzésében is egyértelművé tette, amelyben a vállalat jövőjéről írt. Ebben Musk a Twitteről mint a legnagyobb reklámfelületről beszélt, valamint leszögezte, nem szeretné, ha a jobb- és baloldali narratívák külön platformra kerülnének.