Gazdaság
Dinamikusan bővült az e-kereskedelmi forgalom Magyarországon
Itthon 24 ezer webshop működik, ami 60 ezer embernek ad munkát

Mondovics Péter, a Mastercard marketingmenedzsere a közleményben kiemelte: a forgalom bővülése részint az új belépők számának növekedésével is magyarázható. Másrészt egyre többen tekintenek úgy az online bevásárlásra, mint egy „plázalátogatásra”: egy körben meg lehet tenni a napi bevásárlást, a születésnapi ajándékok beszerzését és a postai csekkek feladását.
A kutatás szerint töretlenül nő a kártyás fizetés népszerűsége, tízből hét magyar használta már kártyáját online vásárláskor, és a lakosság több mint fele mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál. Ez utóbbi népszerűségének titka, hogy olyan esetekben is lehet a netről rendelni, amikor a kártya nincs ott, vagy nehézkes lenne azt elővenni – jó példa erre a tömegközlekedés, hiszen minden ötödik magyar rendelt már utazás közben.
A hazai e-kereskedelmi forgalom 95 százalékát a 20 legnagyobb forgalmat generáló cég adja a kutatás szerint. Ugyanakkor Magyarországon nagyságrendileg 24 ezer webshop működik, ami 60 ezer embernek ad munkát.
A kutatást a Frontira megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet végezte.
A Fizetési Élmény Riport 1000 résztvevővel végzett, a hazai, legalább negyedévente online vásárlókra reprezentatív kérdőíves kutatásra, egy szintén 1000 elemű, e-kereskedőkkel végzett kérdőívre, valamint 16 e-kereskedővel és 15 iparági szakértővel készített interjúkra épül.