Gazdaság
A folyami áruszállítás is drágult

Nehéz helyzetben van a hazai vízi szállítás a vg.hu cikke szerint.
Magyarországon a vízen szállítandó áruk mennyisége az eredeti becslések szerint idén is az elmúlt években tapasztaltakhoz hasonlóan 8 millió tonna körül alakult volna, ha nem sújtja hatalmas aszály a mezőgazdaságot – foglalta össze a szektor helyzetét a VG-nek Bencsik Attila, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke.
Az aszály mellé társult az Agrárminisztérium intézkedése, miszerint a gabonát engedély nélkül nem lehet kivinni az országból, ez a hajóztatott exportot csökkentette.
Súlyos helyzetet teremtett az is, hogy az idei nyolc hónapból ötben kifejezetten alacsony volt a vízállás, és még nyár végén sem emelkedett érdemben a Duna vízszintje.
Mindez persze nem hagyta érintetlenül az árakat sem. Durván számolva minimum a duplája a fuvardíj az ilyenkor szokásosnak, de előfordult háromszoros emelkedés is. A vízállásnak való óriási kitettség a gyakorlatban azzal jár, hogy nem lehet tudni az adott távú vízi szállítás pontos árát.