Gazdaság

A Vodafone kompenzálja a fogyasztókat

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone valótlanul hirdette korlátlanként egyes mobilnet-kiegészítő csomagjait. A cég elismerte a jogsértést, és extra adatkerettel kompenzálja az érintett ügyfeleket, ezzel 60 millió forintra mérsékelte a rá kirótt bírságot – közölte a GVH az MTI-vel.

A Vodafone kompenzálja a fogyasztókat
A Vodafone elismerte a hibát
Fotó: MH

A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta: a Vodafone megtévesztően népszerűsítette a mobilinternet-díjcsomagjai mellé választható, bizonyos közösségi alkalmazások korlátlanságát ígérő kiegészítő csomagjait. A reklámok állításaival szemben ugyanis a csomagok nem voltak korlátlanok, mivel bizonyos funkciók használata (például a beágyazott médiatartalmak megtekintése) csökkentette az ügyfelek adatkeretét.
A Vodafone az eljárás során együttműködött a GVH-val: elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslatról, emellett a tisztességtelen gyakorlat jóvátételét vállalta. Így a cég valamennyi ilyen csomagot használó ügyfelének (vagyis minden olyan előfizetőnek, akinek a vállalás megvalósításakor Vodafone Passt tartalmazó díjcsomagja vagy kiegészítő Pass-szolgáltatása van) 3 GB-os extra adatkeretet biztosít. A Vodafone sms-ben fogja értesíteni a kompenzációról az érintett ügyfeleket.

A cég együttműködését és a fogyasztói kompenzációt is figyelembe véve a GVH Versenytanácsa 60 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra, és eltiltotta a jogsértőnek bizonyult gyakorlat folytatásától. A határidő leteltét követően a GVH részletesen ellenőrzi majd a cég fogyasztói jóvátételi programjának végrehajtását.