Gazdaság

Milliárdos kompenzáció 180 ezer Yettel-ügyfélnek

A Yettel több mint 1,3 milliárd forintos jóvátételi csomagot vállalt, amely közel 180 ezer fogyasztót kompenzál a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásának keretében – közölte a hivatal szerdán az MTI-vel. A társaság ügyfelenként 7500 forintos kompenzációt vállalt.

Milliárdos kompenzáció 180 ezer Yettel-ügyfélnek
Hatékony a versenyhivatali eljárás, a szolgáltató maga ajánlott kompenzációt a megtévesztett ügyfeleknek
Fotó: Origo/Szabó Balázs

A versenyhatóság 2019 végén szabott ki jelentős bírságot az akkor még Telenor Magyarország Zrt. nevet viselő, ma Yettelként működő távközlési szolgáltatóra, amiért 2016 és 2017 között nullaforintosként vagy kedvezményesként hirdette egyes készülékeit, miközben azok árának egy részét beépítette az előfizetői díjba. A cég bírósághoz fordult a döntéssel szemben, amely helyben hagyta a GVH által megállapított jogsértés tényét, azonban a bírság összegének indokolására kötelezte a versenyhatóságot.

Az új eljárásban a Yettel új indítvánnyal élt, amelyben a fogyasztók jóvátételét vállalta a jogerősen is megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég a vállalásai alapján 7500 forintos kompenzációt (számlajóváírást vagy feltöltőkártya-keretet) fizet minden jelenlegi ügyfelének (közel 180 ezer fogyasztónak), aki az érintett időszakban, a Telenor Blue-kampányok alatt, vagyis 2016. október 6. és 2017. október 22. között készülékkel egybekötött hűségidős előfizetői szerződést kötött.

Az érintett ügyfeleket a Yettel előzetesen e-mailben vagy SMS-ben fogja értesíteni. A kompenzáció garantált értéke 1,31 milliárd forint – vagyis ha a fogyasztók részére juttatott összeg összértéke bármely okból nem éri ezt el, a vállalkozásnak versenyfelügyeleti bírságként kell befizetnie a fennmaradó összeget.

A versenyhatóság – a kompenzációs csomagra tekintettel – az újraszámolás során 125 millió forintra mérsékelte az eredetileg 1,8 milliárdos összegű bírságot, egyúttal előírva a vállalások teljesítését, valamint azok könyvvizsgálóval történő auditáltatását.

A Yettel együttműködik, ügyfelenként 7500 forintot jóváír

A megismételt versenyfelügyeleti eljárásban az ügy lezárása érdekében a Yettel fontosnak tartotta, hogy fokozottan együttműködjön a hatósággal, és az ügyfeleknek kedvező megoldási javaslatot tegyen, miszerint a versenyfelügyeleti eljárásban vizsgált reklámok által érintett ügyfeleknek nyújtson kompenzációt - reagált a Yettel a versenyhivatali közlésre. Ennek részeként a szolgáltató a versenyhatóság által elfogadott felajánlásában vállalta, hogy tevőleges jóvátétel keretében mintegy 1 milliárd 318 millió forint összegben kompenzációt biztosít a határozatban rögzített fogyasztóknak, ami ügyfelenként bruttó 7 500 forintos számlajóváírást, illetve feltöltő kártyás ügyfeleknél 7500 ft egyenlegfeltöltést eredményez. A kompenzáció azon lakossági előfizetőkre terjed ki, akik 2016. Október 6. És 2017. Október 22.
Között Telenor Blue tarifacsomaggal (s, m, l, xxl), 2 év hűségidővel kedvezményes feltételekkel vásároltak készüléket, és 2022. Augusztus 4-én is rendelkeztek legalább egy (számlás vagy kártyás) előfizetéssel a Yettelnél.

A Yettel lemondott a határozattal szembeni jogorvoslati jogáról, a kompenzáció mellett a GVH által meghatározott 125 millió Ft összegű bírságot a vállalat befizeti, és azzal szemben további jogi eljárást (bírósági felülvizsgálat) nem kezdeményez. Az érintett ügyfeleknek nincs teendőjük – közölte a Yettel.

Kapcsolódó írásaink