Gazdaság

Soha nem indult még ennyi balatoni vonatjárat

Az újabb utasszámokon még inkább meglátszik, hogy a jelentős főszezoni kínálatbővítéssel egyre kényelmesebben, gyorsabban lehet eljutni a tópartra vasúton

A járványhelyzet előtti azonos időszakhoz képest kétszázezerrel többen váltottak jegyet balatoni járatokra. A májusi, június eleji adatok is azt mutatták, hogy már a vakáció kezdete előtt többen jártak vonattal a Balatonra, mint 2019-ben csúcsszezonban.

Soha nem indult még ennyi balatoni vonatjárat
Mintegy nyolcvanszázalékos forgalombővülést hozott a nyár a balatoni vasútvonalon
Fotó: A MÁV Facebook-oldala

Június közepétől jelentős kínálatbővítést hozott a főszezoni vasúti menetrend – adta hírül tegnap a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) Facebook-oldalán. Magyarázatként hozzátették, hogy a rekkenő hőség és a tóparton is beinduló fesztiválszezon nagyot dobott a balatoni vonatok forgalmán. A látványosan megugró számadatokra az első teljes hónap után érdemes lesz újra ránézni, de már most világos, minden eddiginél többen ülnek vonatra a magyar tenger irányába – erősítették meg.

A TIM felhívja a figyelmet arra, hogy a MÁV-START adatai szerint a június 18-i nyári menetrendváltást követő bő két hétben a 2019-es 258 ezerhez és a tavalyi 310 ezerhez képest 458 ezren választották a vasutat a tópartra tartva. A járványhelyzet előtti azonos időszakhoz képest tehát kétszázezerrel többen váltottak jegyet balatoni járatokra. A mintegy nyolcvanszázalékos forgalombővülést a déli part közönsége húzza, tízből hét utas Aliga és Balatonszentgyörgy között találta meg a maga Riviéráját – írták a bejegyzésben.

Az is kiderült, a vonatozók túlnyomó többsége az ország más részeiből érkezik, nekik egyre könnyebb dolguk van, hiszen még sosem indult annyi hazai városból közvetlen járat a Balatonhoz, mint idén. A vízparton hasító IC-k mellett 241 ezren döntöttek, a legnépszerűbb az emeletes motorvonatokkal Szobról Fonyódra közlekedő Jégmadár, amelynek kihasználtsága a 98 százalékot közelíti. A három évvel ezelőttihez képest megduplázódott a parti települések közötti forgalom is – tették hozzá.

Míg tavaly a balatoni jegyek mintegy kétharmadát vették meg pénztárban vagy a fedélzeten, idén az utasok több mint fele elektronikus csatornákon keresztül (MÁV-applikáció, új Elvira vagy automata) biztosította be helyét a vonatokon. A májusi, június eleji adatok is azt mutatták, hogy már a vakáció kezdete előtt többen jártak vonattal a Balatonra, mint 2019-ben, az augusztusi csúcsszezonban. Az újabb utasszámokon még inkább meglátszik, hogy a jelentős főszezoni kínálatbővítéssel egyre kényelmesebben, gyorsabban juthatunk el a tópartra vasúton – írta a TIM bejegyzésében.

Kapcsolódó írásaink

A vasút lehet a tengeri szállítás alternatívája

ĀPalkovics László tegnap Isztambulban járt a Bulgária–Magyarország–Szerbia–Törökország közlekedési munkacsoport alakuló ülésén, ahol azt vitatták meg, hogy a négy ország milyen infrastruktúrát épít ki a vasútvonal érdekében