Gazdaság

Szenzorokkal felszerelt buszoké a jövő

Az Ikarus 120e elektromos buszain kezdte meg az úgynevezett Blind Spot Monitoring System – szabad fordításban holttérfigyelő rendszer – működésének tesztelését a TÜV Rheinland InterCert Kft. 
 

Szenzorokkal felszerelt buszoké a jövő
Az Ikarus 120e elektromos buszain kezdte meg az úgynevezett Blind Spot Monitoring System – szabad fordításban holttérfigyelő rendszer – működésének tesztelését a TÜV Rheinland InterCert Kft.
Fotó: MH/Katona László

A kétnapos III. GreenTech, Zöld Energia és Fenntarthatóság Szakkiállítás, Konferencia keretében a zalaegerszegi ZalaZONE Járműipari Tesztpályán mutatta be tegnap az Ikarus és a TÜV Rheinland egy holttérfigyelő rendszer, az úgynevezett Blind Spot Monitoring System működését utasok jelenlétében az Ikarus 120e elektromos buszon. 

A ZalaZONE tesztpályán rendelkezésre állnak azok a tesztmodulok és eszközök, amelyek lehetővé teszik, hogy tesztelhetők legyenek a különböző, GSR által is megnevezett eszközök, akár valós forgalmi szituációt modellezve
A ZalaZONE tesztpályán rendelkezésre állnak azok a tesztmodulok és eszközök, amelyek lehetővé teszik, hogy tesztelhetők legyenek a különböző, GSR által is megnevezett eszközök, akár valós forgalmi szituációt modellezve
Fotó: MH/Katona László

Nyáron lép életbe az új európai uniós rendelet a GSR (General Safety Regulation) értelmében, az újonnan jóváhagyásra kerülő járműtípusoknak több olyan rendszert is tartalmazniuk kell, amelyek növelik az általános biztonságot, továbbá elősegítik az utasok és a veszélyeztetett úthasználók védelmét. E rendszerek közé tartozik többek között a Blind Spot Monitoring System is, amely a jármű holtterében tartózkodó gyalogosokra, biciklisekre hívja fel a sofőr figyelmét.

A ZalaZONE tesztpályán rendelkezésre állnak azok a tesztmodulok és eszközök, amelyek lehetővé teszik, hogy tesztelhetők legyenek a különböző, GSR által is megnevezett eszközök, akár valós forgalmi szituációt modellezve. A teszt során például a ZalaZONE robotizált biciklis bábut mozgató platformját használva a városi tesztkörnyezetben, a Smart Cityben, az Ikarus 120e buszába egy utólagosan beépített, a TÜV Rheinland által tesztelési célokra fejlesztett holttérfigyelő rendszer tesztelésére került sor.

A tesztek célja felkészülni a buszok méretéből is adódó közlekedési kihívásokra és a biztonságot növelő rendszerek hatékonyságát fejleszteni, valamint megkönnyíteni az új rendszerek mielőbbi bevezetését a forgalomba, elősegítve a biztonságosabb közlekedést. A kétnapos GreenTech rendezvény tematikájában a honlapján közzétett leírás szerint érinti az ipari emisszió, a zöld- és megújuló energiák, a digitális stratégia, a közlekedés, a hulladékkezelés és a víztisztítás szakterületeit.

Kapcsolódó írásaink