Gazdaság
Egyre többen váltanak olcsóbb termékekre
Visszafogott fogyasztás
Kiemelték: negyedévente megjelenő EY Future Consumer Index legfrissebb, kilencedik kiadása 2022 februárjában készült el tizennyolcezer fogyasztó részvételével. Megállapították, hogy a termékek és a szolgáltatások árának emelkedése az alacsonyabb jövedelműeket érinti a leginkább hátrányosan, de a közepes és a magasabb keresetűek is megérzik a megnövekedett terheket. Ezért a vevők visszafogják a fogyasztásukat, olcsóbb árucikkekre váltanak, és kevesebbet vásárolnak a nem létfontosságú készítményekből.
A válaszadók 38 százaléka a ruházati cikkekre, 35 százalékuk a szépségápolási és kozmetikai szerekre, harminc százalékuk pedig alkoholra költ kevesebbet, a megkérdezettek 20, illetve 19 százaléka azonban már a friss és a csomagolt élelmiszerekből is inkább az olcsóbbat választja. Hangsúlyozták: az emelkedő megélhetési költségek miatt a megkérdezettek hatvan százaléka kezdene el megtakarítani.