Gazdaság

Egyre többen váltanak olcsóbb termékekre

Visszafogott fogyasztás

Az áremelkedés miatt változnak a fogyasztók vásárlási szokásai, egyre többen spórolnak és váltanak olcsóbb termékekre, egyebek mellett ruházati cikkekre és kozmetikumokra költenek kevesebbet – derül ki az Ernst & Young felméréséből.

Kiemelték: negyedévente megjelenő EY Future Consumer Index legfrissebb, kilencedik kiadása 2022 februárjában készült el tizennyolcezer fogyasztó részvételével. Megállapították, hogy a termékek és a szolgáltatások árának emelkedése az alacsonyabb jövedelműeket érinti a leginkább hátrányosan, de a közepes és a magasabb keresetűek is megérzik a megnövekedett terheket. Ezért a vevők visszafogják a fogyasztásukat, olcsóbb árucikkekre váltanak, és kevesebbet vásárolnak a nem létfontosságú készítményekből.

A válaszadók 38 százaléka a ruházati cikkekre, 35 százalékuk a szépségápolási és kozmetikai szerekre, harminc százalékuk pedig alkoholra költ kevesebbet, a megkérdezettek 20, illetve 19 százaléka azonban már a friss és a csomagolt élelmiszerekből is inkább az olcsóbbat választja. Hangsúlyozták: az emelkedő megélhetési költségek miatt a megkérdezettek hatvan százaléka kezdene el megtakarítani.

Kapcsolódó írásaink