Gazdaság
Teljessé válhat nyárra a vendéglátás, a turizmus digitalizációja
Online látványosságok
Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség turizmusszakmai vezérigazgató-helyettese szerint ez a fejlesztés segíti a vendégforgalom újjáépítését és versenyelőnyt jelentenek. A folyamat még két évvel ezelőtt, pont a koronavírus-járvány előtt indult el az ágazatban a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ kiépítésével, aminek a kezdő lépése a szálláshelyek bekötése volt.
„A big data állomány lényegében már létrejött, több mint 42 ezer szálláshely, köztük csaknem 39,5 ezer kicsi, azaz magán- és egyéb szálláshely forgalmáról, foglaltságáról, előfoglalásairól rendelkezünk aggregált, naprakész adatokkal” magyarázta Könnyid László, aki továbbá azt is elárulta, hogy decemberben az adventi vásárokra érkeztek a legtöbben hazánkba, általában rövidebb budapesti tartózkodással. Kiemelte, hogy a foglalási kapu rendkívül lerövidült a koronavírus-járvány miatt, ezért is fontos a digitalizáció, mert naprakész információval kell rendelkezni, így célzottan elkészítve a kampányokat.