Gazdaság

Újra nem csak az online üzletek mellett döntünk

Fellendülőben a bolti vásárlás

Az online kereskedelem bővülése mellett újra fellendülőben van a bolti vásárlás a PwC felmérése szerint – adta hírül tegnap az MTI a tanácsadó cég elmondása alapján.

Újra nem csak az online üzletek mellett döntünk

A felmérésen a válaszadók csaknem fele állította, hogy hetente legalább egyszer üzletbe megy, a megkérdezettek közel háromnegyede pedig tervezi, hogy felkeres egy bevásárlóközpontot fél éven belül. A fogyasztók 41 százaléka élelmiszerre, harmada divatcikkekre, harminc százaléka egészségre és szépségápolásra tervez többet költeni a közeljövőben. A PwC kutatása szerint az üzleteket személyesen felkeresők között kiegyenlítődött az életkor szerinti eloszlás, hiszen az idősebbeknek és a fiatalabbaknak is körülbelül a fele vásárolt így az elmúlt fél évben.

A közlemény szerint eközben az online kereskedelem sem szorult háttérbe, egyre inkább felértékelődnek a mobileszközök a vásárlásban. A válaszadók 41 százaléka vásárol legalább hetente egyszer okostelefonon, miközben tavaly még harminc százalékuk válaszolt hasonlóképpen. A PwC elmondása szerint jó hír, hogy a fogyasztás fellendülése a házon kívüli tevékenységek szélesebb körét is érinti. A megkérdezettek 31 százaléka tervez többet költeni az elkövetkező hat hónapban utazásra, szórakozásra vagy más kikapcsolódásra. Ezenkívül az is kiderült, hogy az oltással rendelkezők sokkal derűlátóbbak, szívesebben költenek ilyesmire.

Kapcsolódó írásaink