Gazdaság
A vásárlók a minőségi termékeket keresik
Csokimikulás és szaloncukor

Hozzátette: hagyományosan a december a legerősebb hónap az édességgyártásban, az éves fogyasztás húsz százaléka ilyenkor realizálódik. A legtöbb szaloncukorból, csokimikulásból és adventi naptárból fogy ebben az időszakban, viszont jellemző, hogy más édességből is többet vásárolnak a fogyasztók – mondta a főtitkár. Továbbra is jellemző trend, hogy a vásárlók egyre inkább a minőségi termékeket keresik, amikért hajlandóak többet is fizetni – emelte ki. A keresletre a szövetség tapasztalatai szerint egyelőre nem volt hatással a drágulás idén.
Drasztikus drágulásra idén nem kell számítani, az pedig terméktől és gyártótól függően eltérő lehet, hogy milyen áremelkedést tapasztalnak idén karácsonykor a vásárlók – magyarázta. Idén nincs olyan termék, amely esetében készlethiányra lehetne számítani – mondta. Tavaly karácsonykor a hiányjelenségeket a magyar édességipar húsvéti mélypontja okozta.
A lakosság húsz százalékkal kevesebb édességet vásárolt tavaly húsvétkor, a karácsonyi időszak szintén bizonytalan volt, ezért kevesebb készült, és kevesebbet rendeltek a kereskedők. A kereslet azonban visszatért, így fordulhatott elő, hogy a boltok kifogytak egy-két termékből. Idén viszont ilyesmire nem számítunk – részletezte.