Gazdaság
Black Friday, valódi akciók nélkül
Sokak szerint idehaza inkább az árak manipulációjáról szól a fekete péntek, kevés a jelentős kedvezmény
Az érdeklődés csúcspontja 2017-ben volt, a visszaesés már 2019-ben is érzékelhető volt hazánkban, a Google Trends adataiból kiderült, hogy tavaly 37 százalékkal csökkent a Black Friday akcióihoz kapcsolódó keresések száma. Az eredmények azt mutatják, hogy a válaszadók hozzáállása a Black Friday-hez inkább negatív, mint pozitív. A résztvevők 55 százaléka a termékárak manipulációját látja, amikor egy termék árát az eladás előtt megemelik, majd leengedik.
A válaszadók 46 százaléka szerint a Black Friday akciói nem tűnnek ki a többi kedvezmény közül. A szavazók 13 százaléka ért egyet azzal, hogy a Black Friday nagyon kedvező feltételekkel kínál lehetőséget a vásárlásra, 12 százalék szerint ez a legjobb vásárlási ünnep, 17 százalék mondta azt, hogy a fekete péntek lehetőséget ad arra, hogy drágább termékeket nagyobb kedvezménnyel vásároljanak meg. A megkérdezettek 25 százaléka hajlandó részt venni az idei Black Friday-en, 36 százalék bizonytalan, 39 százalék pedig elutasító.
A vásárlásra ösztönző tényezők közül a leggyakrabban a kívánt termék árából való kedvezmény lehetőségét választják, arányuk 23 százalék, a jobb kedvezmények a válaszadók 32 százalékát győznék meg, negyven százalék meggyőzhetetlen. A portál profi vásárlókat kérdezett arról, hogy mely termékek vásárlása iránt érdeklődnek leginkább a fekete péntek alkalmából: első helyen 74 százalékkal az elektronikai cikkek és háztartási gépek, második helyen 21 százalékkal a ruházati termékek és lábbelik, harmadik helyen pedig 16 százalékkal a gyerekjáték-kiegészítők végeztek. Az átlagos vásárló a tavalyi 43 800 forint helyett idén 35 600 forintot hajlandó költeni a Black Friday alkalmából.