Gazdaság
Korszerűsítés emeletes motorvonattal
A kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztéséért a kormány jelentős erőforrásokat mozgósít

Jelentős minőségjavulást vár a közösségi közlekedésben az új szerelvénytől, amely hatszáz, vagyis a korábbihoz képest másfélszer több ülőhelyet biztosít a nagyforgalmú vonalon – mondta Menczer Tamás államtitkár.
Kiemelte: az itteni tapasztalatok is azt igazolják, hogy a korszerű közösségi közlekedés népszerű, hiszen a szakasz felújítása óta jelentősen nőtt az esztergomi járat utasforgalma.
Az eseményen Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára hangsúlyozta, hogy a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztése érdekében a kormány 2010 óta jelentős erőforrásokat mozgósít. A fejlesztések folytatódnak, ebben az évtizedben csak a gördülőállomány megújítására kétezermilliárd forint jut – tette hozzá.
A jelentős járműcsere előnyeit egyre többen élvezhetik, hiszen immár tizenhat emeletes motorvonat közlekedik négy vonalon, 2022 végén pedig negyven viszi majd az utasokat – jegyezte meg.
Az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára szerint mostantól Esztergomból a főváros felé a leggyorsabb közlekedési megoldást jelenti a vasút. Völner Pál a térség országgyűlési képviselőjeként üdvözölte, hogy a szakasz fejlesztése kényelmes szerelvényt és korszerűsített vasúti pályát is eredményezett.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára, országgyűlési képviselő hozzátette, hogy a környéken élők számára az egyik legnagyobb kihívást a napi ingázás jelenti. Vitályos Eszter megjegyezte, hogy a közösségi médiában olvasható visszajelzések szerint az utasok már most örülnek a fejlesztésnek.
A MÁV elnök-vezérigazgatója a környezetvédelem jelentőségét emelte ki a sajtótájékoztatón. Homolya Róbert szerint a klímavédelmi célok a vasúti fejlesztése nélkül nem teljesülhetnek. Ennél fenntarthatóbb közlekedés nincs, az üvegházhatású gázoknak alig egy százalékát bocsátják ki vonatok az EU-ban – magyarázta.
A korszerűsítések kiemelt szempontja az elővárosi vonalak versenyképessége, hiszen az utasoknak csaknem fele Budapest és a környező elővárosok között közlekedik – hangsúlyozta ki Homolya Róbert valamint elmondta, hogy a főváros körül a vasút szerepe lesz a legversenyképesebb közlekedési szolgáltatás.