Gazdaság

Korszerűsítés emeletes motorvonattal

A kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztéséért a kormány jelentős erőforrásokat mozgósít

Már Esztergom és Budapest között is emeletes motorvonatok közlekednek, és ezzel újabb elővárosi vonalon járnak korszerű szerelvények. Vác, Cegléd és Újszász felé már tizenöt, így az újabb forgalomba állított motorvonattal együtt összesen tizenhat új jármű közlekedik ezen a négy elővárosi vonalon – közölte az új járat tegnapi sajtótájékoztatóján Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyar­ország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára.

Korszerűsítés emeletes motorvonattal
Immár tizenhat jármű közlekedik négy vonalon, ez jelentősen hozzájárul a klímavédelmi célok teljesüléséhez is
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Jelentős minőségjavulást vár a közösségi közlekedésben az új szerelvénytől, amely hatszáz, vagyis a korábbihoz képest másfélszer több ülőhelyet biztosít a nagyforgalmú vonalon – mondta Menczer Tamás államtitkár.

Kiemelte: az itteni tapasztalatok is azt igazolják, hogy a korszerű közösségi közlekedés népszerű, hiszen a szakasz felújítása óta jelentősen nőtt az esztergomi járat utasforgalma.

Az eseményen Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és straté­giai államtitkára hangsúlyozta, hogy a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztése érdekében a kormány 2010 óta jelentős erőforrásokat mozgósít. A fejlesztések folytatódnak, ebben az évtizedben csak a gördülőállomány megújítására kétezermilliárd forint jut – tette hozzá.

A jelentős járműcsere előnyeit egyre többen élvezhetik, hiszen immár tizenhat emeletes motorvonat közlekedik négy vonalon, 2022 végén pedig negyven viszi majd az utasokat – jegyezte meg.

Az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára szerint mostantól Esztergomból a főváros felé a leggyorsabb közlekedési megoldást jelenti a vasút. Völner Pál a térség országgyűlési képviselőjeként üdvözölte, hogy a szakasz fejlesztése kényelmes szerelvényt és korszerűsített vasúti pályát is eredményezett.

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára, országgyűlési képviselő hozzátette, hogy a környéken élők számára az egyik legnagyobb kihívást a napi ingázás jelenti. Vitályos Eszter megjegyezte, hogy a közösségi médiában olvasható visszajelzések szerint az utasok már most örülnek a fejlesztésnek.

A MÁV elnök-vezérigazgatója a környezetvédelem jelentőségét emelte ki a sajtótájékoztatón. Homolya Róbert szerint a klímavédelmi célok a vasúti fejlesztése nélkül nem teljesülhetnek. Ennél fenntarthatóbb közlekedés nincs, az üvegházhatású gázoknak alig egy százalékát bocsátják ki vonatok az EU-ban – magyarázta.

A korszerűsítések kiemelt szempontja az elővárosi vonalak versenyképessége, hiszen az utasoknak csaknem fele Budapest és a környező elővárosok között közlekedik – hangsúlyozta ki Homolya Róbert valamint elmondta, hogy a főváros körül a vasút szerepe lesz a legversenyképesebb közlekedési szolgáltatás.

Kapcsolódó írásaink