Gazdaság

Gyanús médiareklámok kiszűrése, tévés, rádiós pénzügyi kultúrafejlesztés

Megújította együttműködését a jegybank és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

Megújított kétoldalú együttműködési megállapodást írt alá az MNB és az NMHH vezetője. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság rendszeresen tájékoztatja a jegybankot az újonnan megjelenő pénzügyi tévés és rádiós kereskedelmi kommunikációról, ami segíti az MNB-t az esetleges jogsértő reklámok kiszűrésében.

Gyanús médiareklámok kiszűrése, tévés, rádiós pénzügyi kultúrafejlesztés
Megújította együttműködését a jegybank és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Fotó: MH/Papajcsik Péter

Több ponton kiegészítette, korszerűsítette eddig együttműködési megállapodását a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A dokumentumot a szervezetek vezetői Budapesten október folyamán írták alá. Az együttműködés célja a két intézmény felügyelete alá tartozó hírközlési és médiapiacok, illetve a pénzügyi piacok megbízható, átlátható és hatékony működésének támogatása.

A közös munka keretében az NMHH rendszeres tájékoztató anyagot küld az MNB-nek az újonnan megjelenő televíziós és rádiós pénzpiaci, biztosítási, tőkepiaci és pénztári piaci tárgyú kereskedelmi közleményekről, kommunikációról. Ha a jegybank ez alapján (fogyasztóvédelmi) ellenőrzési eljárást indít az adott reklám kapcsán, erről rendszeresen tájékoztatja a médiahatóságot.

A két intézmény hatáskörében szorosan együttműködik majd 2022. január 15. után a jogosulatlan, MNB tevékenységi engedély vagy bejelentés nélkül működő pénzügyi szolgáltatókkal, személyekkel kapcsolatos piacfelügyeleti vizsgálatok kapcsán is. A jegybank piacfelügyeleti eljárása során ugyanis jövő évtől elrendelheti a jogosulatlan szolgáltató által közzétett elektronikus információk ideiglenes hozzáférhetetlenné tételét az elektronikus hírközlő hálózatokon. Az NMHH a jegybankkal együttműködve gondoskodik arról, hogy ez az intézkedés a leghatékonyabban teljesüljön.

Kapcsolódó írásaink