Gazdaság
Korszerű vasúti kocsik állhatnak forgalomba a magyar síneken
Az Európai Unió is a vasút fejlesztését helyezte előtérbe, ugyanis egyedül a kötöttpályásközlekedés fejlesztésével lehetséges a 2050-es klímacélok teljesítése

Eredményesek a kormány gazdaságvédelmi intézkedései, most az újraindítás szakaszában vagyunk, a gazdaság második negyedéves GDP-je 17,9 százalékkal haladta meg az egy évvel ezelőtti szintet, míg az uniós átlag kicsivel több mint 13 százalék – jelentette ki Schanda Tamás miniszterhelyettes, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti
és stratégiai államtitkára tegnap a Nyugati pályaudvaron. A beruházási rátánk Európán belül a harmadik legmagasabb, ezen belül a közlekedés fejlesztése meghatározó, a kormány pedig a vasutat állította ennek középpontjába.
A járműpark cseréjére 2030-ig kétezermilliárd forintot költenek, a járműállomány átlagéletkorát pedig huszonöt év alá csökkentik.
A kocsigyártásról szólva azt mondta, negyvenmilliárd forintból kilencven darab IC+-kocsi készül, több mint ötvenszázalékos magyar beszállítói arány mellett, több száz ember megélhetését biztosítva. Ezek a vagonok harmadával olcsóbbak a külföldieknél – tette hozzá a miniszterhelyettes. A legkorszerűbb vagonokból év végéig 14 állhat forgalomba a kelet-magyarországi InterCity-hálózaton.
Juhász Roland, a Miniszterelnöki Kormányiroda állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkára rámutatott a 2010 előttről örökölt alulfinanszírozottságra, amelyet megszorításokkal igyekeztek ellensúlyozni a vasút területén is,
és szembeállította azt a jelenlegi kormány beruházás- és fejlesztéspárti politikájával.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója azt mondta, az új InterCity-flotta a távolsági közlekedést szolgálja. Az Európai Unió is a vasút fejlesztését helyezte előtérbe, mivel egyedül a kötöttpálya használatával lehetséges a 2050-es klímacélok teljesítése. Rámutatott, hogy versenyképes szolgáltatásra van szükség, ebbe beletartoznak az állomásépületek, a 7700 kilométernyi vasúti pálya, valamint a jó menetrend és menetidők is.
Az első húsz, saját forrásból, nemzetközi forgalomba gyártott IC+-kocsi forgalomba állását követően még tavalyelőtt megkezdődött a belföldi forgalomra tervezett hetven darab IC+ gyártása. Harmincöt úgynevezett többcélú teres, másodosztályú kocsi már forgalomba állt. Folyamatos a harmincöt első osztályú, prémium és bisztrószakaszos jármű gyártása Szolnokon, és zajlik az ehhez a járműcsaládhoz tartozó vezérlőkocsik tervezése is.