Gazdaság

Másfél milliónál többen használják az OTP Bank mobilbanki alkalmazását

Az új platformok használata során a hitelintézet olyan digitális élményt nyújt az ügyfeleknek, ami által úgy érezhetik, az egész bank ott van a kezük ügyében

Másfél év alatt megduplázódott, mostanra pedig átlépte az 1,5 millió felhasználót az OTP Bank mobilbanki alkalmazása. Jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek aránya és a digitálisan végzett tranzakciók száma is a hitelintézet ügyfeleinek körében, emellett egyre népszerűbbé válik a hitelintézet új internet- és mobilbankja is, amely augusztus óta már a teljes lakossági ügyfélkör számára elérhető – közölte tegnapi sajtóközleményében az OTP Bank.

Másfél milliónál többen használják az OTP Bank mobilbanki alkalmazását
Nőtt a digitális tranzakciók száma
Fotó: MH/Purger Tamás

Az OTP Bank mindig is kiemelten kezelte a digitális banki szolgáltatásokra való áttérést, már a járvány előtt is csaknem kétmillió banki ügyfél használta rendszeresen az internetbankot, illetve a mobilbanki alkalmazást – írták a közleményben. Hangsúlyozták: a folyamatos innováció mostanra beépült a bank hétköznapi működésébe, így a gyorsuló digitalizáció 2020-ban és 2021 első félévében is jellemző maradt.

A mobilcsatorna erősödése mellett jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek aránya és a digitálisan végzett tranzakciók száma is: a mobilbankot rendszeresen használók száma másfél év alatt megduplázódott, ma már meghaladja az 1,5 milliót, a digitálisan aktív lakossági ügyfelek aránya pedig húsz százalékkal nőtt másfél év alatt, jelentősen több a digitálisan indított tranzakciók száma is. Ez több tízezernyi új, online bankoló ügyfelet és naponta plusz több tízezer tranzakciót jelent – magyarázták.

Elmondásuk szerint a digitális fejlesztések akadálytalanul folytatódtak a koronavírus járvány alatt is, az OTP Bank számos fejlesztése közül idén az egyik legjelentősebb innovációja az új Internet- és Mobilbank, illetve az ezekhez kapcsolódó Digitális Szolgáltatási Szerződés bevezetése. Az új szolgáltatásra nyár végéig már több mint kétszázezren regisztráltak.

Kiemelték: a folyamatosan növekvő népszerűség oka, hogy az új platformok használata során a hitelintézet olyan digitális élményt nyújt ügyfeleinek, amelynek köszönhetően úgy érezhetik, az egész bank ott van a kezük ügyében. A digitális szolgáltatásra történő regisztráció elindítható a korábbi alkalmazásokból – SmartBank, OTPdirekt internetbank –, az OTP Bank honlapjáról, vagy az új mobilbanki alkalmazás letöltésével az App Store, illetve Google Play felületeken keresztül is. A letöltést követően az ügyfelek néhány egyszerű lépéssel létrehozhatják új digitális felhasználói fiókjukat, amellyel megkötik a szerződést. Ezután már ki is próbálhatják az új internetbanki és mobilbanki funkciókat, amelyek körét folyamatosan bővíti a hitelintézet. Ezek közül a legfrissebb az OTP OpenBank, amely épp a napokban vált elérhetővé – hívták fel a figyelmet.

Az innovatív szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a más bankoknál vezetett számlák egyenlegét is megtekinthessék a bank ügyfelei, azaz egyetlen felületről kontrollálhatók a pénzügyek – emelték ki.

Kapcsolódó írásaink