Gazdaság

Két marketingmegoldás, ami még a szakmai guruk elismerését is kivívta

Az elmúlt másfél év legjobb szakmai megoldásának nevezték a Coca Cola és a Burger King egy-egy aktivitását a jövő heti budapesti Marketing Summitra készülő vállalati és ügynökségi vezetők. Újfent bebizonyosodott, hogy az önazonos reklám az, ami igazán hatásos.

Két marketingmegoldás, ami még a szakmai guruk elismerését is kivívta
Képünk illusztráció
Fotó: Lounge Group

Mikor a koronavírus-járvány tavaly tavaszi elindulásakor behúzta a rögzítőféket a reklámpiac, a CocaCola nem a hirdetések leállításával reagált. Ehelyett átadta a meglévő reklámfelületeit a karitatív szervezeteknek, amelyek az egészségmegőrzést hirdető üzeneteiket tették közzé az értékes felületeken.

Majd a márka ugyanezt megismételte a gazdasági nyitáskor, mikor a vendéglátóhelyeknek biztosította a saját reklámfelületét. Ezt a megoldást tartották az egyik legjobb marketingaktivitásnak az elmúlt másfél évből a szeptember 16-i Marketing Summit előadói közül kikerülő kommunikációs vezetők.

Horváth Magyary Nóra, a K&H Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója vonta le a tanulságot, amelyet Kovács András Péter, a Magyar Telekom részéről is megerősített: egy márkának akkor és olyan témában érdemes megnyilvánulnia, ami az értékeihez kapcsolódik, mert abban lesz a kommunikációja hiteles.

Papp-Váry Árpád, a Budapesti Metropolitan Egyetem dékánja pedig a Burger King kategóriaépítő kampányát említette a legjobbak közül, amelyben a gyorsétteremlánc a rivális McDonald’s-tól és további versenytársaktól való rendelésre buzdított, arra hivatkozva, hogy most a teljes vendéglátóipar megmentése és az abban dolgozók túlélése a cél.

Marketing Summit
Fotó: Lounge Group

Kapcsolódó írásaink

A reklámokat is átalakította a járvány

ĀA járványhelyzet utáni időszak üzleti és kommunikációszakmai lehetőségeit fókuszba helyező Marketing Summit Hungary, a marketing- és üzleti döntéshozók exkluzív csúcstalálkozója idén egy különleges, online tudásbázissal egészül ki