Gazdaság

Stratégiai kérdés a hátrányos helyzetű gyermekek felkarolása

Oktatásfejlesztés

A hátrányos helyzetű gyermekek felkarolása gazdaság- és nemzetstratégiai kérdés, mert fontos, hogy versenyképes végzettséget szerezve gondoskodhassanak a saját megélhetésükről – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és -szabályozásért felelős államtitkára a budapesti Brain Bar fesztiválon tegnap.

György László a Tanítsunk Magyarországért mentorprogramot bemutató előadásában hangsúlyozta: sok település távol van a továbbtanulási és munkalehetőségektől, ezért az ottani gyermekek több mint fele nem jut tovább az általános iskolánál. Az államtitkár szerint az oktatási rendszer sikere egyebek mellett épp azon múlik, hogy mindenki számára egyenlő feltételeket biztosítson.

Az egyetemista mentorok feladata, hogy az iskolásokat megismertessék a közvetlen környezetükön túli világgal, bemutassák nekik a továbbtanulási lehetőségeket, és kikapcsolódni is elvigyék őket. Az idei tanév kezdetére 1300 mentorral dolgoznak, a kezdeményezés akkor lesz sikeres, ha a mentoráltak mindegyike legalább szakmát szerez – tette hozzá.

A honlapján olvasható bemutató szerint a Tanítsunk Magyarországért mentorprogram az ITM, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi), a Klebelsberg Központ (KK) és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának (HÖOK) összefogásával jött létre, de várják más szervezetek csatlakozását is.

Kapcsolódó írásaink