Gazdaság
Megújult a királyréti és a kemencei kisvasút
A kormány tudatosan kezdte el az ökoturisztikai hálózatok fejlesztését

Elmondása szerint a Királyréti Erdei Vasút teljes, tíz kilométeres pályaszakaszán új, beton keresztaljak kerültek a régi fa talpfák helyére, megújultak a peronok, a vízelvezető rendszer, valamint a pályaszakaszokon található hidak és váltók is.
„Természeti értékeink védelme komoly feladatot ró ránk, amely környezetünk kincseinek megmutatásával kezdődik, és ebben nyújt segítséget az erdei kisvasút” – fogalmazott az agrárminiszter.
Nagy István továbbá hangsúlyozta, hogy 2010-től a kormány tudatosan kezdte el az ökoturisztikai hálózatok fejlesztését, amelynek keretében húszmilliárd forintból megújították az erdei turizmushoz kapcsolódó infrastruktúrát. Kitért arra, hogy a Börzsöny leglátogatottabb részén az elmúlt évtizedben látványos fejlesztések történtek: ez idő alatt épült a csóványosi kilátó, a királyréti kirándulóközpont, parkolóhelyek, pihenőhelyek és játszóterek.
Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos emlékeztetett, hogy 2010 előtt nem jutott pénz ilyen felújításokra.
A kormánynak azzal kellett szembesülnie, hogy ha nem kezdi meg a kisvasutak felújítását, akkor azokat balesetveszély miatt sorra meg kell szüntetni – mondta.
A kabinet az első ütemben tízmilliárd forintot, a második ütemben tizenkétmilliárd forintot biztosított a kisvasutak renoválására.
Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára, egyben a térség KDNP-s országgyűlési képviselője elmondta, hogy tavaly 33 százalékkal nőtt a Dunakanyarba látogató turisták száma, és a növekvő létszámot növekvő lehetőségekkel szolgálhatja ki a térség.