Gazdaság

„A vállalatoknak folyamatosan készen kell állniuk”

Megjelent a Pallas Athéné Könyvkiadó legújabb kiadványa, Constantinos C. Markides: Szervezzük újra! - Vállalatok az állandósult diszrupció korában című könyve. A vállalatoknak folyamatosan készen kell állniuk, hogy az őket érintő kihívásokra válaszolni tudjanak. Ebben segíti őket a szerző a kutatásokkal és esettanulmányokkal egyaránt alátámasztott, inspiráló kötete.

„A vállalatoknak folyamatosan készen kell állniuk”
Megjelent a Pallas Athéné Könyvkiadó legújabb kiadványa, Constantinos C. Markides: Szervezzük újra! - Vállalatok az állandósult diszrupció korában című könyve
Fotó: PABooks

Hogyan készíthető fel egy vállalat az állandósult, egymást érő és mindent felforgató változásokra? Hogyan lehet ráhangolódni a küszöbön álló fenyegetésekre, ha közben még javában tart az aktuális átalakítás levezénylése? Ezekkel a súlyos kérdésekkel szembesül manapság minden vezető, s nemcsak védekezniük kellene ezen hatások ellen, hanem kreatív módon saját javukra fordítaniuk.

A szerző 486 globális cég vezérigazgatóját érintő 2019-es felmérése alapján többek között arra is felhívja a figyelmet, hogy bár 96 százalékuk úgy gondolja, a diszrupciót inkább lehetőségként kell kezelni, mint fenyegetésként, szinte mindannyian lehetetlen küldetésként élik meg, hogy rettegő munkavállalóikat meggyőzzék erről.

A kötet ezért tudományos és gyakorlati példákon keresztül egyaránt feltárja azokat a lépéseket, amelyeket a vezetőknek a siker érdekében meg kell tenniük. Új módszereket javasol a mozgósításra és véleménye szerint intézményesíteni kell azon mindennapi viselkedésformákat, amelyek révén nemcsak azonnal felismerjük a közelgő változást, de gyorsan és hatékonyan válaszolni is tudunk rá.

A könyv amellett érvel, hogy a szervezet különböző szintjein dolgozó menedzserek néhány apró és célirányos cselekedet által nagy változásokat képesek elérni. Ha pedig ezek a decentralizált tettek a felsővezetés által előírt kereteken belül történnek, sok ezer apró lángot lobbanthatnak fel, amelyek a vállalat egész szervezeti környezetét átalakító futótűzzé válhatnak.

A szerző alaposan körbejárja azt a témát is, miként adhatunk innovatív választ a diszrupcióra. Rámutat, hogy a siker és a kudarc közötti különbség abban áll, hogyan valósítják meg ezeket az elgondolásokat. Az emberek gyakran elmulasztják tettekre váltani a tudásukat – teszi hozzá.

A kötet végén Constantinos C. Markides a miért – mit – hogyan hármasára egyszerűsíti le a korábban elmondottakat: ha mindhárom elem a helyén van, nagy az esélyünk a sikerre. Ha bármelyik kettő hiányzik a háromból, akkor garantált a kudarc. Ha pedig mind a hármat helyesen akarjuk kialakítani és végrehajtani, annak előfeltétele az erős vezetés – figyelmeztet.

Kapcsolódó írásaink

Üzleti történetek Délkelet-Ázsiából

ĀA Pallas Athéné Könyvkiadó (PABooks) legújabb kötete 11 üzleti történet révén világít rá arra, hogy miért pont Thaiföld lett oly sok elszánt és okos vállalkozó hazája