Gazdaság

Növekszik a kereskedelmi láncok súlya

Megduplázódott diszkontforgalom

A magyarországi tizenegy kereskedelmi üzletlánc 2020-ban 7,3 százalékkal több, 5306 milliárd forint bruttó forgalmat ért el, ezzel 2007-hez képest 96 százalékkal bővült, vagyis megkétszereződött a piac – hívta fel a figyelmet a GKI Gazdaságkutató legfrissebb elemzésében.

A GKI szerint részben új boltok alapításával, a többi üzletlánc és egyéni kereskedő vásárlói körének elszippantásával törtek előre a diszkontláncok. 2010 óta a Lidl bolthálózata 51, az Aldié 74, míg a Penny Marketé negyven üzlettel bővült, forgalmuk pedig rendre 3,7, 6,7, illetve 2,3-szorosára emelkedett. Ezzel a Lidl lett a legnagyobb kereskedelmi üzletlánc Magyarországon.

Kapcsolódó írásaink