Gazdaság

Kétezer ügyben segített az energiahivatal az első negyedévben

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) szakemberei több mint kétezer alkalommal adtak tájékoztatást a fogyasztóknak, vagy jártak el ügyeikben az első negyedévben.

A hivatal közleménye szerint a MEKH fogyasztóvédelmi tevékenységének egyik célja, hogy tájékoztassa a fogyasztókat a legfontosabb fogyasztóvédelmi ügyekben, növelve a fogyasztók tudatosságát, megelőzve ezzel a vitás helyzeteket.

A hivatal ügyfélszolgálatot működtet, amelyen keresztül személyesen, telefonon és elektronikus úton segíti az ügyintézést. Az első negyedévben a fogyasztóvédelmi szakterület 142 panaszügyben hozott döntést, amelynek 45 százaléka a villamosenergia-szolgáltatást, 23 a földgáz-szolgáltatást, 32 százaléka pedig a víziközmű-szolgáltatást érintette.

Az ingyenesen hívható ügyfélszolgálati zöld számra és a fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálat telefonszámára 1527 hívás érkezett az első negyedévben. A legnagyobb arányt, az adatszolgáltatásokkal kapcsolatos hívások jelentették. A hívások legnagyobb része elszámolással, számlázással vagy műszaki jellegű kérdésekkel volt kapcsolatos.

Kapcsolódó írásaink