Gazdaság

Új eszközök jelentek meg a fogyasztóvédelmi kampányban

Már elérhető az áprilisi online vállalkozói workshop összes előadása a legnépszerűbb videómegosztó oldalon, amelyekből a legfontosabb fogyasztóvédelmi szabálymódosításokról tájékozódhatnak az érdeklődők – derült ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleményéből.

Mint írták, az első résszel és Ugron Zsolna író műsorvezetésével elindult az elsősorban vásárlóknak szóló tematikus podcast is, a nyitóepizód a jótállás-szavatosság januártól megújított előírásait taglalja. 

A kampány az 1,7 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós forrás segítségével megvalósuló „Digitális Fogyasztóvédelem – a fogyasztóvédelmi feladatok elektronizálása" projekt keretében valósul meg. Az ősszel indult és május végéig tartó kampány fő céljai a fogyasztói tudatosság növelése és a vállalkozások jogkövető magatartásra ösztönzése.

Az intenzívebb és alaposabb tájékoztatást különösen időszerűvé teszi, hogy idén és jövőre több fogyasztóvédelmi szabálymódosítás lép hatályba, jelentősen erősítve a vásárlók jogait. A legtöbb panaszt kiváltó jótállás-szavatossághoz kapcsolódó előírásokat bő másfél évtized után újította meg átfogóan az ITM.

Kapcsolódó írásaink