Gazdaság

A PABooks legújabb kötete újradefiniálja az üzleti siker fogalmát

Megjelent a Pallas Athéné Kiadó legújabb kiadványa, Judy Samuelson: A hat új üzleti szabály – Valódi értékteremtés a változó világban című könyve.

A PABooks legújabb kötete újradefiniálja az üzleti siker fogalmát
Judy Samuelson: A hat új üzleti szabály – Valódi értékteremtés a változó világban című könyve
Fotó: Pallas Athéné Kiadó

Szédítő a változások üteme az üzleti életben, és eljött az ideje az új törvényszerőségek felismerésének! – állapítja meg Judy Samuelson, akinek az Aspen Intézet üzleti és társadalmi programjáért felelős ügyvezető igazgatójaként kivételes rálátása van e folyamatokra. Az értékteremtés új szabályainak tisztázásában és egyúttal a régiek felszámolásában a dinamikus hajtóerők sokasága játszik szerepet, ideértve az internet által támogatott átláthatóságtól kezdve a tőke szerepének gyökeres változásait, valamint az áruk és a szolgáltatások globális áramlásának változó természetét egyaránt.

A Pallas Athéné Könyvkiadó (PABooks) legújabb kötete ezen új törvényszerűségeket veszi számba, újradefiniálva egyúttal az üzleti siker fogalmát is.

A szerző mindent átható megközelítése szerint ahhoz, hogy képesek legyünk előre lépni a megoldhatatlannak tűnő globális problémák terén: a klímaváltozástól kezdve az egyenlőtlenségeken át egészen a dolgozóknak a munka világának új korszakára való felkészítéséig, kritikus szükség van a vállalatok képességeire, befektetéseire, problémamegoldó készségére és globális összeköttetéseire.

Judy Samuelson ennek keretében kiemeli, hogy jóllehet a vállalati vezetők gondolkodásmódját befolyásoló normák jelentősen megváltoztak, de ennek terén továbbra is komoly teendők vannak hátra. A kötet ezért célzottan vizsgálja a rendszer azon kritikus elemeit is, amelyek a leginkább ellenállnak a változásoknak. A szerző kimondja továbbá azt is, hogy a jövő tervezéséhez olyan üzleti modellekre van szükség, amelyek megbecsülik a valódi hozzájárulást nyújtó szereplőket – a munkavállalókat és a természetet is beleértve –, és amelyek a társadalmi hasznosságukkal összhangban fizetnek osztalékot. Emellett a könyv példákon keresztül azt is taglalja, hogy a nehezen mérhető immateriális javak előtérbe kerülése– például hírnév, bizalom, hűség – milyen új módszerek szükségességét veti fel a befektetések lehetőségeinek felmérésében és az eszközkezelésben.

A kötet egyik konklúziója szerint az üzleti és társadalmi berendezkedés megtervezése folyamatos váltóversenyként működik, amely soha nem ér véget. Ugyanakkor jobb helyzetben vagyunk, mint 25 évvel ezelőtt: az új szabályok immár valós eredményeket is hoznak, így érdemes azokat minél előbb a tudatosságunkba építeni.

Kapcsolódó írásaink

A 70. szezont nyitja a Balatontourist

ĀMagyarország piacvezető kempingüzemeltetője 2100 kempinghellyel, 225 üdülőházzal, 226 mobilházzal, valamint bérelhető lakókocsikkal és berendezett, komfortos sátrakkal várja a kempingezni vágyókat