Gazdaság
A MEKH pénteki nyitást javasol a közműszolgáltatók ügyfélszolgálatainak
Mivel a beoltottak száma elérte a két és félmilliót, véget értek a közműszolgáltatók munkájára vonatkozó ideiglenes védelmi intézkedések is. Ennek alapján a közműszolgáltatók 2021. április 7-ét követően ügyfélszolgálati irodáikban is kötelesek biztosítani a fogyasztók fogadását.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) lapunknak eljuttatott közleményében arra hívja fel a közműszolgáltatókat, hogy megfelelő és gondos felkészülés után ügyfélszolgálati irodáikban a pénteki nappal kezdődően tegyék lehetővé az ügyfélfogadást, és dolgozóik, valamint az ügyfelek egészsége érdekében továbbra is tartsák be a szükséges óvintézkedéseket.
A Hivatal javasolja továbbá az ügyfélszolgálati irodák időpontfoglaláshoz kötött látogatását, amellyel elkerülhető a felhasználók csoportosulása.
A MEKH a fogyasztókat arra kéri, hogy ha tehetik, akkor továbbra is elsősorban a szolgáltatók online felületein, mobilalkalmazásain, elektronikus és levelezési elérhetőségein keresztül intézzék ügyeiket, és csak a legszükségesebb esetben keressék fel az ügyfélszolgálatokat.
Ha mégis elkerülhetetlen a személyes ügyintézés, akkor az előre foglalt időpontra érkezzenek az irodákhoz, és fokozottan ügyeljenek az egészségvédelmi és távolságtartási szabályok betartására. A fogyasztóknak az irodák látogatása során követniük kell a szolgáltatók egészségvédelmi előírásait is, amelyek a szolgáltatók munkatársai és a fogyasztók biztonságát szolgálják.
Az ügyfélszolgálati irodák nyitva tartásáról, az időpontfoglalás lehetőségeiről és az irodákban bevezetett egészségvédelmi intézkedésekről a felhasználók a szolgáltatók honlapján, közösségi felületein, az irodáknál kihelyezett tájékoztatókon és a call centereken keresztül kaphatnak bővebb információt.